• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99082114348
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

برگزاری اولین جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب + شرایط شرکت

برگزاری اولین جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب + شرایط شرکت

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران ضمن تأکید بر اهمیت موضوع تالاب‌ها و نیاز روز افزون به گسترش آگاهی عمومی و افزایش سواد رسانه‌ای مردم به‌خصوص فعالان حوزه آب و تالاب، از برگزاری اولین جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب خبر داد.

به گزارش ایسنا علی ارواحی ادامه داد: اولین جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب در سه بخش خبر و گزارش، عکس و اینفوگرافیک، فیلم و موشن گرافیک برگزار می شود همچنین شرکت در این مسابقه برای کلیه افراد آزاد و لازم است که آثار ارسالی در این مسابقه توسط خود شخص تهیه شده باشند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران با اشاره به اینکه لازم است هر فایل با نام تهیه کننده، تاریخ تهیه و و منطقه جغرافیایی اثر نام‌گذاری شوند،تصریح کرد: باید به همراه آثار ارسالی فرم تعیین شده شامل مشخصات عکاس، نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره تماس همراه و ثابت، آدرس پستی و آدرس ایمیل ارسال شود همچنین شرکت کنندگان باید نسخه اصلی اثر را در صورت نیاز به دبیرخانه ارسال کنند.

ارواحی درباره سایر شرایط شرکت در این جشنواره توضیح داد: لازم است که عکس‌های ارسالی در بخش حرفه‌ای در فرمت JPEG و دارای ۲.۵ مگابایت حجم باشند. فیلم‌های ارسالی نیز در بخش حرفه‌ای باید در فرمت MP۴ و دارای حداکثر ۱۰ مگابایت حجم و ۳ دقیقه زمان باشند. خبر و گزارش‌ها نیز در قالب فایل Word و حداکثر تا ۱۰۰۰ کلمه ارسال شود.

به گفته وی عکس و فیلم‌های ارسالی نباید دارای امضا عکاس، تاریخ، پاسپارتو، قاب، حاشیه، واترمارک و لوگو باشند. آثار برگزیده در بخش فیلم و اینفوگرافیک در پایان جشنواره با کیفیت HD در اختیار دبیرخانه قرار می‌گیرد و شایسته است از ارسال آثاری که در دیگر جشنواره ها شرکت داده شده‌اند در این مسابقه خودداری شود.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران ادامه داد: آثار برگزیده نیز ۸ آذر ماه از طریق سایت جشنواره اعلام می‌شوند و از برگزیدگان این مسابقه (نفرات اول تا سوم) در بخش‌های مختلف با جوایز نقدی و دیپلم افتخار، تقدیر خواهد شد. مهلت ارسال آثار نیز از ۱۰ آبان ماه تا ۵ آذر است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست علاقه‌مندان می‌تواندد جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه waterhouse.ir/WetlandJournalism و وبسایت دفتر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران به نشانی www.wetlandsproject.ir مراجعه کنند. انتشار آثار خبری ارسالی (گزارش، عکس یا فیلم خبری) در خبرگزاری‌ها و نشریات یکی از پارامترهای موثر در انتخاب آثار برتر است و ضروری است لینک آن در توضیحات اثر آورده شود همچنین آثاری که در یک سال اخیر منتشر شده باشند امتیاز ویژه دارند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha