• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99091007505
  • خبرنگار : 30054

نکات مهم در خصوص تعمیر و فروش اگزوز

نکات مهم در خصوص تعمیر و فروش اگزوز

اگزوز وظیفه‌ای بسیار مهم و کلیدی در نحوه عملکرد وسیله نقلیه دارد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تعمیرکار ۱۱۸، در تعمیر و فروش اگزوز باید بدانید مهم ترین وظیفه اگزوز انتقال گازهای حاصل از احتراق در موتور خودرو و انتقال آن به انتهای خودرو می باشد. همچنین وظیفه بی صدا کردن خودرو بر عهده اگزوز می باشد.

نکات مهم در خصوص تعمیر و فروش اگزوز

عملکرد اگزوز در خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در حالت کلی وظیفه اگزوز کاهش آلایندگی کاهش صدا و دما می باشد. برای اینکه بهتر با اگزوز آشنا شوید، سعی کنید با اجزای تشکیل دهنده اگزوز به خوبی آشنا شوید. در این متن قصد داریم شما را با اجزای تشکیل دهنده اگزوز و نحوه عملکرد آنها آشنا کنیم.

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده اگزوز در تعمیر و فروش اگزوز

. منیفولد

. لوله های رابط

. کاتالیست

. انبار

. لوله بلند خروج دود

منیفولد در تعمیر و فروش اگزوز

 منیفولد اگزوز خودرو چگونه کار می کند؟ اولین قسمت در اگزوز منیفولد هوا می باشد. منیفولد در موتورهای مختلف به دو دسته تقسیم می شود که:

. موتورهای خطی در یک طرف موتور

. موتورهای خورجینی V شکل در طرفین موتور

وظیفه منیفولد این است که دودهای تولید شده از مجرای سرسیلندر را دریافت کند و آن را به سمت لوله اگزوز بفرستد.

 لوله رابط در تعمیر و فروش اگزوز

مورد بعدی که در اگزوز وجود دارد لوله های رابط می باشد. این لوله‌ها به شکل حرف انگلیسی L قرار گرفته اند. قطر لوله های رابط در ماشین نزدیک به ۱ تا ۲۰ سانتیمتر می‌باشد. وظیفه این قطعه این است که منیفولد و ادامه سیستم اگزوز را به یکدیگر متصل کند.

تعمیر و فروش اگزوز

کاتالیست در تعمیر و فروش اگزوز

در مرحله بعدی در مسیر اگزوز کاتالیست قرار دارد. کاتالیز دارای فیلترهای سرامیکی می باشد که آنها وظیفه تصفیه دود خروجی از اگزوز را بر عهده دارند، که از آن برای کاهش سطح آلایندگی خودرو استفاده می‌کند.

 این قطعه نقش بسیار مهمی را در کنترل آلاینده های خروجی خود را بر عهده دارد. البته کاتالیست در خودروهای داخلی از میزان شتاب خود را می کاهد. به همین دلیل برخی از رانندگان کاتالیست خود را باز می‌کنند و به جای آن لوله رابط قرار می‌دهند تا با این کار شتاب خودرو خود را افزایش دهند. این کار را اصلاً توصیه نمی کنیم.

انبار اگزوز در تعمیر و فروش اگزوز

 انبار اگزوز خودرو بخش بعدی است که در تعمیر و فروش اگزوز به آن می رسیم. انبار خودرو تاثیر بسیار زیادی در کاهش صدای خودرو دارد و از لرزیدن لوله اگزوز جلوگیری می‌کند. جنس انبار و حجم از آن در خروجی صدای اگزوز نقش بسیار مهمی دارد و باعث کاهش صدا می شوند.

لوله بلند خروج دود در تعمیر و فروش اگزوز

لوله بلند خروج خود دود، از انبار اگزوز می گذریم و به لوله بلند خروج دود می رسیم. این لوله از اول تا انتهای خودرو ادامه دارد و در انتها به آخر خودرو می رسد. با خروج دود از انبار ماجرای عملکرد اجزای سیستم اگزوز خودرو به پایان می‌رسد.

تعمیر و فروش اگزوز از اهمیت بالایی برخوردار است

در نظر داشته باشید که سیستم اگزوز یکی از مهمترین اجزا در وسیله نقلیه به شمار می رود. اجزای اگزوز را به طور مرتب بررسی کنید و تست از سلامت اعضای اگزوز اطمینان حاصل کنید و آنها را با دقت بررسی کنید.

بعضی از عوامل مانند برخورد با جسم سخت یا رفت و آمد در مناطق شرجی، مانند شمال ایران که دارای رطوبت بالا می باشد امکان دارد به لوله اگزوز آسیب بزند و یا باعث پوسیدگی در آن شود.

همچنین امکان دارد بر روی عملکرد اگزوز تاثیر منفی بگذارد و شما مجبور به تعمیر و فروش اگزوز شوید. بنابراین لازم است که همواره در چکاپ خودرو  وضعیت سیستم اگزوز را نیز مورد بررسی قرار دهید.

معرفی خدمات اگزوز در تبریز

جهت ثبت آگهی خودتان در صفحه مربوط به تعمیر اگزوز در تبریز لطفا به سایت تعمیرکار ۱۱۸ مراجعه نمایید.

ما در سایت تعمیرکار ۱۱۸ دات کام سعی خود را به کار گرفته ایم تا برای کاربران محترم سایت اصناف با تجربه شهر تبریز را معرفی نماییم تا بتوانند خدمات مورد نظر خود را با خیال راحت انتخاب نمایند.

https://tamirkar118.com

انتهای رپرتاژ آگه

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha