• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99091108567
  • خبرنگار : 71415

نگرانی جمهوریخواهان از تاثیرات منفی رفتار ترامپ بر برند حزب جمهوریخواه

نگرانی جمهوریخواهان از تاثیرات منفی رفتار ترامپ بر برند حزب جمهوریخواه

برخی جمهوریخواهان تشکیلاتی هشدار می‌دهند انکارهای توطئه وار دونالد ترامپ در قبال شکستش در انتخابات می تواند قابلیت حزب آنها برای کسب مجدد اکثریت در مجلس سنا و مقابله با دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب را تهدید کند و حتی بر برند حزب تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نگرانی‌ها در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده دونالد ترامپ برای شنبه آینده به جورجیا با هدف حمایت از دیوید پردو و کلی لافلر، دو سناتور جمهوریخواهی که قرار است در دور دوم انتخابات در این ایالت در پنجم ژانویه با رقبای دموکراتشان رقابت کنند مطرح شده‌اند؛ دور دومی که تعیین خواهد کرد کدام حزب مجلس سنا را در زمان ریاست جمهوری جو بایدن کنترل خواهد کرد.

جمهوریخواهان ترامپ را به عنوان بزرگترین عامل تشویق رای دهندگان به شرکت در انتخابات در حزب جمهوریخواه از جمله در جورجیا که در آن بایدن با کمتر از ۱۳۰۰۰ رای از مجموع پنج میلیون رای برتری پیدا کرد، تایید می کنند.

این یعنی هر گونه اشتیاق مربوط به یکی از تجمعات مختص ترامپ می‌تواند مهم باشد. اما برخی جمهوریخواهان نگرانند ترامپ از این موقعیت برای اشاعه ادعاهای بی‌اساسش درباره وقوع تقلب گسترده در انتخابات استفاده کند – استدلالهایی که صراحتا در دادگاه‌های فدرال و ایالتی سراسر کشور رد شده‌اند. این می‌تواند کار را برای پردو و لافلر برای صرفا تمرکز کردن بر رقابت ماه ژانویه سخت‌تر کرده و حتی باعث منصرف شدن جمهوریخواهان از رای دادن در انتخابات شود.

برندان باک که زمانی مشاور پل راین، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا بوده گفت: رئیس جمهور اساسا این رقابت را به گروگان گرفته است.

تداوم حملات ترامپ به مقامهای جمهوریخواه ایالت جورجیا و سیستم انتخابات این ایالت به طور ویژه نگران کننده بوده و به طور بالقوه ضد تحسینهای علنی او از لافلر و پردو هستند.

دن ابرهارت، حامی مالی جمهوریخواهان استدلال کرد: اظهارنظرهای ترامپ به برند حزب جمهوریخواه آسیب می‌زند. او گفت: رئیس جمهور آمریکا به جای تاکید بر نیاز حزب جمهوریخواه به حفظ کنترلش بر سنا با رفتار و اعتقادی بد عمل می‌کند.

حزب جمهوریخواه نیاز به یک کرسی دیگر برای داشتن یک اکثریت در سنا دارد. دموکراتها نیاز دارند که نامزدهایشان شامل جان اوسوف و رافائل وارناک، رقبای جمهوریخواهشان یعنی پردو و لافلر را شکست دهند تا وضعیت کرسی‌های مجلس سنا ۵۰-۵۰ شود.

جمهوریخواهان نتایجی منفی در این که ترامپ به تنش دامن بزند، می‌بینند.

برخی رای‌دهندگان جمهوریخواه ممکن است در صورت پذیرفتن ادعاهای ترامپ مبنی بر فاسد بودن سیستم از رای دادن منصرف شوند. همچنین برخی جمهوریخواهانی که بیشتر به ترامپ وفادار هستند تا به حزب، ممکن است از روی خشمشان نسبت به تشکیلات حزبی که رئیس جمهور به حمله به آن ادامه میدهد، به کلی دور دوم را رها کنند.

در طرف دیگر جمهوریخواهان میانه رویی هستند که به پیروز شدن بایدن در جورجیا کمک کردند و در صورتی که دور دوم انتخابات تبدیل به یک رفراندوم دیگر بر سر ترامپ شود ممکن است بیشتر دلزده شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha