• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99091108729
  • خبرنگار : 71605

اندیشکده کره جنوبی: کره شمالی سال آینده می‌تواند روابط خود را با ما بهبود بخشد

اندیشکده کره جنوبی: کره شمالی سال آینده می‌تواند روابط خود را با ما بهبود بخشد

یک اندیشکده دولتی مستقر در سئول اعلام کرد، کره شمالی می‌تواند سال آینده روابط سرد فعلی خود با کره جنوبی را بهبود ببخشد تا اهرم فشار خود در مذاکرات هسته‌ای آتی با آمریکا را تقویت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مؤسسه اتحاد ملی کره مستقر در سئول همچنین اظهار کرد که دوره مه-سپتامبر، دوره‌ای طلایی  برای پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای متوقف شده و روابط بین دو کره است، چرا که المپیک تابستانی توکیو می‌تواند به عنوان بستری برای از سر گرفتن مذاکرات عمل کند.

پیش‌بینی می‌شود کره شمالی جهت سیاسی خود نسبت به آمریکا و کره جنوبی را در جریان یک کنگره نادر حزب که قرار است اوایل دسامبر در بحبوحه عدم قطعیت سیاست واشنگتن در قبال کره شمالی- بعد از انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور- برگزار شود، افشا کند.

بر اساس گزارش اندیشکده مذکور، احتمال اینکه کره شمالی در قبال کره جنوبی رویکرد مصالحه‌جویانه پیش بگیرد و به طریقی تا زمان تعیین سیاست دولت جدید آمریکا در قبال کره شمالی از این رویکرد استفاده کند، بالا است.

این گزارش می‌افزاید: دوره مه-سپتامبر می‌تواند دوره طلایی برای کره شمالی باشد تا روابط بین دو کره را به روابطش با آمریکا پیوند دهد. در این صورت، کره شمالی می‌تواند رویکرد استفاده فعال از کره جنوبی را از طریق احیای روابط بین دو کره، در پیش گیرد.

این اندیشکده افزود المپیک تابستانی توکیو که در ماه ژوئیه آغاز می‌شود، می‌تواند بستر مهمی برای از سرگیری مذاکرات باشد؛ چنان چه اعزام ورزشکاران کره شمالی به المپیک زمستانی "پیونگ‌چانگ" به اولین نشست تاریخی بین کیم و ترامپ انجامید.

اندیشکده اتحاد ملی کره از کره جنوبی خواست دست به مدیریت باثبات شرایط در شبه‌جزیره کره بزند و واشنگتن را قانع کند سیاست خود در قبال کره شمالی را بر اساس ابتکار صلح خود تنظیم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha