• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99091108942
  • خبرنگار : 71457

مطرح شدن برخی اسامی برای تصدی وزارت‌خانه‌ها در لبنان

مطرح شدن برخی اسامی برای تصدی وزارت‌خانه‌ها در لبنان

کمی قبل از کنفرانس بین‌المللی حمایت از لبنان که با ابتکار عمل رئیس جمهوری فرانسه برگزار می‌شود، روی این امر حساب می‌شد که سعد حریری به کاخ ریاست جمهوری بعبدا برود تا ساختار دولتی خود را به میشل عون تقدیم کند که این ساختار متشکل از ۱۸ وزیر و اسامی افراد تکنوکرات غیرحزبی بوده تا از وی اتهام تاخیر و مطرح نکردن ساختار دولت کامل برداشته شود تا اگر میشل عون با این ساختار مخالفت کرد، توپ عدم تشکیل دولت در زمین وی انداخته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی چاپ لندن، در حالی که زمان در حال گذشتن است، سکوت امری حاکم شده است و اینگونه القا می‌کند که امر گره گشایی در روند تشکیل دولت صورت نگرفته است. هرچند که اسامی برای تصدی وزارت‌خانه‌ها از دو روز قبل مطرح می‌شوند همچون یوسف خلیل یا وائل الزین برای تصدی وزارت دارایی که سهم شیعیان است. شیعیان همچنین وزارت مشاغل را به جای وزارت بهداشت و نیز وزارت کار و توسعه اداری را در دست خواهند داشت.

از جمله اسامی مطرح شده، جو صدّی برای وزارت نیرو است. گفتنی است که جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد لبنان بیار خوری را برای این پست پیشنهاد داده بود. خانم لین طحینی که یک فرد مستقل بوده و مشاور غطاس خوری، وزیر سابق فرهنگ بود، برای وزارت فرهنگ پیشنهاد شده است. نام کارول خزامی برای وزارت دادگستری و فراس الابیض، مدیر بیمارستان رفیق حریری برای وزارت بهداشت و عباس الحلبی (دروزی) برای وزارت پرورش و جان سلوم یا نقولا الهبر برای وزارت کشور و جمیل الجمیل برای وزارت دفاع و امل مدللی، نماینده لبنان در سازمان ملل برای تصدی وزارت خارجه مطرح شده‌اند.

در همین حال، مصطفی علوش، نائب رئیس جریان المستقبل گفت که اطلاعاتی مبنی بر رفتن نخست وزیر مکلف به بعبدا ندارد اما تشکیل دولت امری نزدیک است و مساله مهم این است که رئیس جمهوری الزامات تشکیل دولت از ۱۸ وزیر که این دولت از گروه‌های سیاسی مستقل است، درک کند.

از سوی دیگر، سمیر الجعجع، رهبر حزب القوات اللبنانیه از اکثریت پارلمانی متشکل از شیعیان و جریان ملی آزاد و هم‌پیمانانشان انتقاد کرده و آنها را مسؤول عدم وجود دولت دانست.

وی خطاب به آنها گفت: توپ را به سمت همدیگر پرت می‌کنید. ما از دولت استعفا کردیم چراکه ایمان داشتیم که توانایی برای تغییر وجود ندارد. اوضاع غیرقابل قبول بوده و قابل تحمل نیست. اما امکان اصلاح را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۱ ۱۷:۰۰

"چند اسامى"؟! منظورتان چند اسم است ديگر؟ در فارسى موصوف صفت شمارشى "چند" مفرد است.