• پنجشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99091310349
  • خبرنگار : 71496

مسؤول عراقی: داعش هنوز می‌تواند حملات خطرناکی انجام دهد

مسؤول عراقی: داعش هنوز می‌تواند حملات خطرناکی انجام دهد

یک مسؤول امنیتی برجسته عراق هشدار داد، گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با وجود اینکه از نظر نظامی نابود شده اما هنوز قادر است حملات خطرناکی را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الصباح چاپ عراق در شماره امروز (پنج‌شنبه) خود به نقل از ابوعلی البصری، رئیس کمیته "الصقور" و مدیرکل مرکز اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق نوشت: با وجود اینکه داعش از نظر نظامی در عراق و سوریه شکست داده شده اما این گروه تروریستی هنوز می‌تواند با وجود گروهک‌های موسوم به "گرگ‌های تنها" که در واقع همان تروریست‌هایی هستند که از عملیات‌های نظامی سال ۲۰۱۸ در عراق و سوریه به کشورهای خود در اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا گریختند، حملات خطرناکی را آغاز کند.

به نوشته روزنامه الصباح، البصری با اشاره به اینکه تعداد این تروریست‌ها حدود پنج تا هفت هزار نفر است، تاکید کرد: باید راه‌حل‌هایی برای زندانیان داعشی در اردوگاه ابوالهول که تعداد آنها حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر است، ایجاد شوند.

این مسؤول امنیتی عراقی در ادامه احتمال داد گروه‌های تروریستی از دل داعش و القاعده و با همان دستورالعمل‌ها برای اقدامات خصمانه و تکفیری پدیدار شوند.

او افزود: ابو ابراهیم الهاشمی القرشی، سرکرده این گروه تروریستی سعی دارد با عملیات‌های کم هزینه که به مهارت و آموزش نظامی نیاز نداشته و کمبود منابع لجستیک، انسانی و پولی این گروه تروریستی را جبران می‌کنند، داعش را احیا کرده و با هدف قرار دادن شهرها و تلاش برای کنترل بر آنها ترس و وحشت به راه انداخته و با در پیش گرفتن راهکارهای قدیمی از جمله آتش زدن شهرها و مناطق کشاورزی و صنعتی و نیز آرامگاه‌های دولتی و نظامی، به نوعی از دست دادن نیروهای خود را جبران کند.

البصری در ادامه گفت: از جمله دلایل گروهک‌های داعشی برای حفظ توانایی و عزم خود جهت ورود به اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف، تمایل سرکرده جدید داعش به استفاده از تروریست‌های رده متوسط و شبکه‌های مخفی و خاموش جهت اثبات وجود داعش و قدرت آن در نفوذ و اقدام است و این گروه تروریستی هنوز امنیت کشورها را تهدید می‌کند.

این مسؤول امنیتی برجسته عراقی ادامه داد: داعش با وجود شکست در عراق و سوریه و کشته شدن بیشتر رهبران و نیروهایش هنوز با وجود ضربات بزرگی که در سال‌های گذشته دریافت کرده، برای احیای دوباره برنامه‌ریزی می‌کند.

البصری با هشدار نسبت به احتمال انجام عملیات‌های تروریستی در کشورهای اروپایی، شمال آفریقا و کشورهای عربی گفت: سطح خطر در عراق به عنوان هدف اول داعش، هنوز بالا است و داعش با هدف استقرار دوباره و جذب تروریست‌ها وارد اجرای عملیات‌های ویژه‌ای در کشورهای حوزه خلیج فارس شده است و این مسایل نیازمند زیر نظر گرفتن افراد مشکوک در عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و بستن راه آنها و در هم شکست نقشه‌هایشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha