• پنجشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99091310448
  • خبرنگار : 71477

لاوروف: خواستار حمایت بیشتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در روند صلح قره‌باغ هستیم

لاوروف: خواستار حمایت بیشتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در روند صلح قره‌باغ هستیم

وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد، مسکو انتظار دارد کشورهای عضو این سازمان از روند صلح قره‌باغ حمایت فعالانه‌تری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا که در سطح وزرا برگزار شد، گفت: توافق‌های امضا شده در خصوص حل بحران‌ها در حوزه این سازمان باید شاهد حمایت‌های بیشتر از سوی کشورهای عضو باشد چرا که این اقدام به اجرای این توافقات کمک شایانی می‌کند. ما انتظار داریم کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا از توافق صلح قره‌باغ حمایت بیشتری داشته باشند درست همان طور که ما به هر نحوی سعی می‌کنیم از این توافق حمایت کنیم. ما برای همکاری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست روسیه، فرانسه و آمریکا ارزش بسیاری قائل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم شفافیت‌سازی بیشتر و تحقیق برای مصالحه و سازش گفت: روسیه تشکیل یک کارگروه غیررسمی برای افزایش کارآمدی سازمان امنیت و همکاری اروپا را پیشنهاد می‌دهد. این اصلاحات باید با هدف تقویت شفاف‌سازی و کارآمدی نهادها، بهبود روش نظارت بر انتخابات، بهینه سازی برنامه اقدام و آماده‌سازی شورای وزیران و همچنین بهبود روند تخصیص بودجه صورت گیرند. ضروری است که پیش نویس یک برنامه به روز شده تهیه شود تا به جای اختلافات بر آنچه ما را متحد می‌سازد، متمرکز و به دنبال سازش از طریق گفت‌وگوهای شفاف و برابر باشد.

لاوروف همچنین تاکید کرد: در پی حملات تروریستی اخیر در اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا باید نقش خود در مبارزه با تروریسم را پررنگ‌تر کند. حملات تروریستی وحشیانه در فرانسه و وین بر لزوم تقویت نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کنند. تلاش‌های بیشتری نیز برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان‌یافته و جرائم سایبری لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha