• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99092519184
  • خبرنگار : 71368

در بررسی مشکلات منطقه ۱۵ در شورای شهر مطرح شد

از بلاتکلیفی زمین جدید گرمخانه خاوران تا تبدیل پارک آبی آزادگان به انباری

از بلاتکلیفی زمین جدید گرمخانه خاوران تا تبدیل پارک آبی آزادگان به انباری

شورایاران منطقه ۱۵ در جلسه امروز شورای شهر تهران به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار کمک شورا برای حل آن شدند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورایاری منطقه ۱۵ صبح امروز مهمان اعضای شورای شهر در صحن علنی بودند و حسین زاده رابط شورایاران منطقه ۱۵ با اشاره به ظرفیتها وپتانسیل های گردشگری این منطقه گفت: یکی از مهمترین تفرجگاه های منطقه ۱۵ مسگرآباد است که در روزهایی که هوای تهران آلوده است، به دلیل حجم بالای درختان آلایندگی این محدوده صفر است. طی سالهای اخیر اعضای شورای شهر بازدیدهای زیادی از این تفرجگاه داشتند اما به دلیل کمبود اعتبارات هنوز نتوانستیم جایگاه اصلی مسگر آباد را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان این که مسگرآباد می تواند قطب گردشگری جنوب تهران شود، اظهار کرد: این روزها پروژه ری فورت با کمک بخش خصوصی در حال انجام است اما متاسفانه سنگ اندازیهای مختلفی را شاهد هستیم که امیدوارم با ورود شورای شهر این مسئله حل و فصل شود.

وی با اشاره به جاذبه گردشگری زندان هارون الرشید در کوه های مسگرآباد گفت: این زندان که به زندان خان هم معروف است ۱۸۰۰ سال قدمت دارد و به دوره سلجوقی بازمی گردد و با این که جاذبه گردشگری خوبی است اما مورد غفلت واقع شده است.

وی در ادامه به رها شدن پارک آبی آزادگان اشاره کرد و گفت: این روزها پارک آبی آزادگان حال و روز خوبی ندارد و یادمان باشد که این ده هکتار پارک توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شده اما بعد از دو سال به انباری برای سازمان ورزش بدل شد و تاکنون هم اقدامات موثری برای راه اندازی مجدد آن انجام داده نشده است.

وی به لزوم انتقال گرمخانه خاوران اشاره کرد و افزود: متاسفانه گرمخانه خاوران که روزانه بیش از هزار نفر را در خودجای می دهد در داخل بافت مسکونی قرار گرفته و تنها پروژه ای است که همه مسوولان بر انتقال آن تاکید دارند و حتی یک زمین ۵ هزار متری در شریف آباد به سازمان خدمات اجتماعی داده ایم اما کاربری دیگری پیدا کرد و از اعضای شورا می خواهم که در مورد لزوم جابجایی این گرمخانه به ما کمک کند.

حسین زاده با اشاره به معضل ضایعات فروشان در میدان شوش گفت: پیشنهاد می شود که به صنوف غیر مزاحم بسته های تشویقی بدهید تا به جای ضایعات فروشان به میدان شوش بیایند و گاراژها که از معتادان و اوباش را پر شده را ساماندهی کنند.

رابط شورایاری منطقه ۱۵ همچنین از نبود کلانتری در محله اتابک انتقاد و اظهارکرد: البته با همکاری شهرداری و شورایاری یک زمین ۱۱۰۰ متری برای ساخت کلانتری به پلیس دادیم اما تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت کلانتری انجام نشده است و با آرام معاون استاندار در این زمینه هم صحبت کردیم چرا که پلیس توقع دارد شهرداری کلانتری را هم بسازد.

وی در پایان با تاکید بر این که در منطقه ۱۵، ۱۱۸ پروژه محلی تعریف شده گفت: اما به دلیل مشکل نقدیندگی، بسیاری از این پروژه ها اجرا نشده است و این در حالی است که ما توقع داریم اعضای شورای شهر به قول و وعده های خود در مورد پروژه های کوچک مقیاس محلی عمل کرده و مشکلاتی که در راه اجرای این پروژه ها است را رفع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha