• یکشنبه / ۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99100704939
  • خبرنگار : 71505

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

نیازمندان شهر باید به میزان بیشتری از یارانه‌ها استفاده کنند

نیازمندان شهر باید به میزان بیشتری از یارانه‌ها استفاده کنند

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح" هوشمند سازی یارانه های شهرداری تهران" گفت: به دلیل شکاف‌هایی که در سلسله مراتب سکونتی شهر وجود دارد و متاسفانه شرایط رکود اقتصادی و ویروس کرونا آن را تشدید کرده باید تلاش کنیم تا نیازمندان و توانخواهان شهر به میزان بیشتری از یارانه ها استفاده کنند و در مسیر تحقق عدالت اجتماعی بیشتر حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، سید حسن رسولی در دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی طرح "هوشمندسازی یارانه های شهر تهران " با دفاع از این طرح گفت: اهداف مدنظر این طرح عبارت از این است که ما به عنوان نمایندگان مردم تهران شرایطی را فراهم کنیم که شهرواندان تهرانی در اداره و توسعه شهر تهران مشارکت کنند. به عبارت دیگر بستری را فراهم کنیم که ساکنان شهر و شهرنشینان چند میلیونی تهرانی در نقش و جایگاه شهروندی بروز و ظهور پیدا کرده و به مانند برخی از شهرها و کشورهای پیشرفته در ابعاد و اجزای مختلف حوزه مدیریت شهری احساس مسئولیت کرده و کنترل، نظارت و مداخله کنند.

وی ادامه داد: البته در همین راستا در خود شهرداری سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ با همین کارکرد در ادوار گذشته ایجاد شده است. علاوه بر این ستاد سمن ها، شورایاران و نهاد های صنفی تخصصی حوزه شهری نیز کمک می کنند.

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تاکید کرد: هدف از این طرح این است که  شهروندانی که انگیزه پیدا می کنند یا ما به افزایش انگیزه آنها برای فعال شدن در حوزه های مدیریت شهری کمک می کنیم باید تفاوت و تمایزی با شهروندان غیر فعال و منفعل داشته باشند تا از این طریق  به لحاظ فرهنگی و اجتماعی روحیه تعلق به شهر را فراهم کنیم.

رسولی افزود: به دلیل شکاف‌هایی که در سلسله مراتب سکونتی شهر وجود دارد و متاسفانه شرایط رکود اقتصادی و ویروس کرونا آن را تشدید کرده باید تلاش کنیم تا نیازمندان و توانخواهان شهر به میزان بیشتری از یارانه ها استفاده کنند و در مسیر تحقق عدالت اجتماعی بیشتر حرکت کنیم.

خزانه دار شورای شهر تهران تاکید کرد: به نظرم این طرح قبل از این که مبنای عملیاتی و اجرایی داشته به نوعی بسترسازی، اجتماعی پذیری  و فرهنگ پذیری است و پیشنهاد می کنم شورای پنجم یکدست اصلاح طلبان، به این نوع فرهنگ سازی و بستری سازی رای مثبت دهند.

رسولی همچنین  درباره ایجاد بار مالی این طرح گفت: آنچه که ما در کمیسیون تصویب کردیم بارمالی‌ در بودجه یارانه ها نخواهد داشت و ثانیا اگر موادی از طرح با مصوبات قبلی مغایرت داشته باشد در جزئیات لحاظ می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha