• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99101410244
  • خبرنگار : 71368

گزارش حسابرسی سال ۹۳ سازمان بهشت زهرا (س) در شورا تصویب شد

از کمک بلاعوض بهشت زهرا برای قبور تا توافق قیمتی با خانواده متوفی در سال ۹۳

از کمک بلاعوض بهشت زهرا برای قبور تا توافق قیمتی با خانواده متوفی در سال ۹۳

گزارش حسابرسی سازمان بهشت زهرا (س) برای سال مالی ۱۳۹۳ در صحن علنی شورای شهر تهران قرائت کرد.

به گزارش ایسنا،  مجید فراهانی در جریان بررسی و ارزیابی «گزارش حسابرسی سازمان بهشت زهرا (س) برای سال مالی ۱۳۹۳» گفت: در حال حاضر ۷۰ گزارش حسابرسی در نوبت رسیدگی صحن علنی است که در این جلسه گزارش حسابرسی سال ۹۳ سازمان بهشت زهرا را بررسی می کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس مبانی قانونی و به موجب بند ج  ماده ۴۴ آیین نامه مالی شهرداری ها و بند۳۰ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور ‌رسیدگی  نهایی و ممیزی حساب شهرداری ها به وسیله شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارش های مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیری های لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد، گفت: حسابرسی از  سازمان بهشت زهرا (س) در سال ۱۳۹۳ توسط موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آوند(دارای درجه کیفی ب بر اساس رتبه بندی جامعه حسابداران رسمی ایران) انجام شده است.


فراهانی در خصوص اظهار نظر حسابرس منتخب شورا بیان کرد: حسابرس منتخب شورا با ذکر۱۴ بند (بندهای ۴ تا ۱۷) به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورت های مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است؛ گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر شده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد.


وی با بیان اینکه ارزیابی کمیته بودجه و نظارت شورا نشان می دهد که در صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم رعایت شفافیت در صورت های مالی و قراردادها و نیز مباحث مالیاتی به صورت مکرر مشاهده شده است ،گفت: همچنین عدم پایبندی به رعایت اساسنامه نیز در این سازمان مشهود است. سازمان بهشت زهرا (س) مصوبات و الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی شهر تهران را نیز رعایت نکرده است.


رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به تحلیل بندهای گزارش و مطالب خاص مورد نظرحسابرس منتخب شورا افزود: به منظور تبیین نظر حسابرس منتخب شورا،گزارش حسابرس توسط کارشناسان کمیته بودجه و نظارت مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصل برای استحضار و اتخاذ تصمیم اعضاء محترم شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش  حسابرسی سال ۹۳ سازمان بهشت زهرا توسط حسابرس منتخب شورا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و میرلوحی در ابتدا با بیان اینکه  طبق بند ۱۹ حسابرسی می گویند که ترازنامه استاندارد و مطلوب است اما خودشان در بند ۱۰ می فرمایند در سازمان بهشت زهرا شاهد عدم افشای وضعیت مالیات عملکرد ،عدم افشا کافی و مناسب معاملات با اشخاص، عدم افشای طلب و بدهی های سازمان، عدم افشای صحیح اطلاعات دارایی های ثابت و عدم افشای اطلاعات منابع در مورد در آمد و پیش فروش  مواجه بودند گفت: من تعجب میکنم چطور می شود سازمان بهشت زهرا که یک کالا برای عرضه دارد و آن هم "قبور" است  با این مشکلات مواجه باشد.


وی با بیان اینکه در گزارش حسابرس آمده است که از ۳۳۰ میلیارد تراز نامه ۱۶۰ میلیارد کمک بلاعوض بلاتکلیف در این سازمان موجود است  گفت: از کاشناسان میخواهم که سریعا گزارشات را بررسی کنند تا این بیش از ۷۰ گزارش حسابرسی که از سال ۹۳ باقی مانده و دوره های قبل نیز به آن بی توجهی کردند و حالا روی دوش مانده، تعیین تکلیف شود.

در ادامه حسن رسولی خزانه دار شورای شهر با بیان اینکه براساس قانون  تنها مرجع رسیدگی به تزار مالی سالانه شهرداری، شورای شهر است  گفت: براساس قانون  اگر در بررسی به تخلفاتی با ماهیت کیفری و حقوقی به معنای سوءاستفاده و دخل و تصرف برخورد کردیم، می بایست موضوع را به مراجع قضایی ارجاع دهیم.

وی با بیان اینکه به استناد گزارش حسابرس با اینکه شورای شهر نرخ برای قبور تعیین کرده اما با این حال ۶۲ درصد درآمدهای فروش قبور سال ۹۳ براساس توافق با بستگان متوفی بوده و این از نظر من یعنی باز کردن بستری برای انواع و اقسام مداخلات افراد و تشخیص براساس سلایق، گفت: حسابرس اعلام می کند که ۱۶۰ میلیارد تومان در صورت های مالی به عنوان کمک بلاعوض ثبت شده است که باید این مضوع رسیدگی شود.


رسولی تاکید کرد : پیشنهاد می شود فقط به  فرصت شهرداری اکتفا نکنیم و ما به عنوان نمایندگان مردم با رد این زارش مالی، از سازمان مربوطه پاسخ درست دریافت کنیم.


به گزارش ایسنا، بررسی گزارش حسابرس رسمی شورا از سازمان بهشت زهرا با ۱۱ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha