• یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99102820513
  • خبرنگار : 71129

انگلیس میزبان نشست رو در روی گروه ۷ پس از دو سال/ اولین مقصد سفر خارجی بایدن پس از تحلیف

انگلیس میزبان نشست رو در روی گروه ۷ پس از دو سال/ اولین مقصد سفر خارجی بایدن پس از تحلیف

انگلیس اعلام کرد که قرار است نخستین نشست رو در روی گروه هفت را پس از دو سال در ژوئن برگزار کند و برای این منظور، رهبران کشورهای توسعه یافته را برای این نشست دعوت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست برای بررسی احیای اقتصاد زوال یافته ناشی از پاندمی کرونا و تغییرات آب و هوایی در یک روستای ساحلی در انگلیس برگزار می‌شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می گوید که به دنبال استفاده از ریاست کشورش بر این نشست به منظور دستیابی به یک اجماع نظر است که بر اساس آن، اقتصاد جهانی باید از بحران کرونا در یک تجارت آزاد و با ثبات احیا شود.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: کروناویروس بی شک مهمترین نیروی مخرب است که ما در طول این چندین نسل با آن روبرو شده‌ایم و بزرگترین آزمون نظم جهان مدرن است که تجربه کرده‌ایم. به این ترتیب، ما با اتحاد برای ایجاد آینده بهتر، به چالش بازگرداندن بهتر نزدیک می‌شویم.

انگلیس در این بحران بدترین آسیب‌ها را متحمل شد و بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس را با بیش از ۸۸ هزار نفر در اروپا داشته است.

اما با وجود آنکه موج سوم موارد ابتلا به کرونا ویروس با بیش از ۱۰۰۰ کشته در روز این کشور را درگیر کرده اما انگلیس با صدور مجوز استفاده از واکسن مقابله با کرونا امید دارد که ظرف چند ماه آینده، اکثریت جمعیت انگلیس در برابر کرونا مصون شوند.

نشست سال گذشته میلادی گروه هفت که قرار بود به میزبانی ترامپ برگزار شود، به دلیل پاندمی کرونا لغو شد و به این ترتیب، رهبران کشورهای عضو یعنی انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، اتحادیه اروپا و کانادا از ۲۰۱۹ نشستی نداشته‌اند.

روزنامه ساندی تلگراف نوشت که دولت لندن امیدوار است که این نشست یک فرصت برای نخستین سفر جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا پس از مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه باشد.

جانسون همچنین از رهبران استرالیا، هند و کره جنوبی نیز دعوت کرده تا در این نشست شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha