• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99102921430
  • خبرنگار : 71588

نشست گروه‌های فلسطینی با محوریت انتخابات در قاهره/ تقلا برای حضور فلسطینی‌های قدس در انتخابات

نشست گروه‌های فلسطینی با محوریت انتخابات در قاهره/ تقلا برای حضور فلسطینی‌های قدس در انتخابات

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، گفت‌وگوی ملی فلسطین در هفته نخست ماه آتی میلادی در قاهره، پایتخت مصر برگزار خواهد شد. عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم از مقدمات برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره در اوایل ماه آتی میلادی با هدف رایرنی در خصوص موفقیت آمیز بودن انتخابات خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست هفتگی کابینه در شهر رام الله خاطرنشان کرد، در این گفت‌وگو تمامی گروه‌های فلسطینی با هدف رایزنی در خصوص چگونگی موفقیت آمیز بودن انتخابات سراسری فلسطین که قرار است در ابتدای ماه مه آتی برگزار شود، مشارکت خواهند کرد.

اشتیه نسبت به برگزاری موفقیت آمیز گفت‌وگوی ملی فلسطین و اینکه هیچ مانعی بر سر تعهدات به برگزاری انتخابات ایجاد نشود، ابزار امیدواری کرد.

وی تاکید کرد: دولت آماده است هر آنچه لازم است برای موفقیت آمیز بودن روند انتخابات انجام دهد که ما خواهان آن هستیم و به آن نیاز داریم، نه تنها برای پایان بخشیدن به اختلافات بلکه به خاطر بازگرداندن دموکراتیک به نهاد فلسطینی و زندگی روزمره.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تاکید کرد، این انتخابات برای تقویت طرح ملی فلسطین و بازگرداندن وحدت ملی براساس دموکراسی مهم است.

اشتیه عنوان کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست رسمی به رژیم صهیونیستی در خصوص اجازه مشارکت فلسطینیان در شهر قدس در انتخابات ارسال خواهد کرد.

وی از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا تیمی از ناظران برای نظارت بر روند انتخابات فلسطینی و کمک به تضمین برگزاری آن در شهر قدس را آماده کند.

همچنین به نقل از سایت عربی ۲۱، احمد حلس، یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح در گفت‌وگویی تلویزیونی خاطرنشان کرد، مقدمه‌چینی برای برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره با هدف رایزنی در خصوص امور اجرایی برای موفقیت آمیز بودن روند انتخابات در حال انجام است.

وی در ادامه افزود، تمامی مقدمات این دیدار در ابتدای ماه فوریه اجرا می‌شود.

حلس همچنین تصریح کرد، گروه‌های فلسطینی پیشتر پس از صدور دستورالعمل‌های ریاستی در خصوص انتخابات، با برگزاری این نشست در قاهره موافقت کردند و این امر با هدف رایزنی در خصوص امور اجرایی انتخابات انجام می‌شود تا روند انتخابات آرام و عادی پیش برود.

 عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اظهار کرد، از میان مسائل مطرح شده، نظارت بر روند انتخابات، تشکیل لیست‌های انتخاباتی و بررسی امکان تشکیل لیست مشترک یا تعدادی از لیست‌های انتخابی هستند، بدون اینکه مشخص کند لیست مشترک بین دو جنبش "فتح" و "حماس" است یا برای تمامی گروه‌ها.

پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستوری در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی و نیز انتخابات شورای ملی برگزار کرد.

بر اساس این دستور، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱، انتخابات ریاستی ۳۱ ژوئیه و انتخابات شورای ملی ۳۱ اوت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha