• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99112116184
  • خبرنگار : 71650

جز آموزش راهی برای مصونیت کودکان از خطرات اینترنت وجود ندارد

جز آموزش راهی برای مصونیت کودکان از خطرات اینترنت وجود ندارد
معصومه ابتکار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به خطرات فضای مجازی و اینترنت برای کودکان، گفت: در شرایط فعلی که فعالیت دانش آموزان در بستر اینترنت شکل می‌گیرد، جز آموزش، آگاهی و شناخت هیچ راه دیگری برای مصونیت نداریم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم امضا تفاهم‌نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اهمیت حفاظت از کودکان در برابر خطرات فضای مجازی و اینترنت اظهار کرد: از جمله مباحث مهم در کنار توجه و ارائه آموزش‌ها به زنان و خانواده، حفاظت از امنیت خانواده و کودکان است. از جمله مهم ترین مولفه‌های حفاظت امنیت خانواده به ویژه در شرایط پاندمی کووید ۱۹ افزایش مهارت استفاده از اینترنت دانش آموزان است.


وی ادامه داد: اگر مادران و کودکان و جوانان بدانند با چه مخاطرات جدی در فضای مجازی مواجه‌اند و تهدیدها را بشناسند می‌توانند مصونیت خود و خانواده خود را حفظ کنند. در غیر این صورت آسیب‌های فراوانی به شکل شبکه‌های سازمان یافته خانواده‌ها را تهید می‌کند و ما باید توجه ویژه به ارائه این آموزش‌ها داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به سفر اخیر خود به کردستان ادامه داد: زنان کردستان در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصاد خلاق و هنر بسیار مشتاق بودند چراکه ماهیت برخی استان‌ها نظیر کردستان با هنر و موسیقی گره خورده است. ما باید به عنصر هنر به عنوان بخشی از اقتصاد خلاق و برای ورود به عرصه مجازی و بازارهای مجازی ارائه کالا و خدمات توجه کنیم.

معاون زنان و خانواده رییس جمهوری با اشاره به فعالیت برخی زنان کارآفرین کرمانشاه در بازارهای کشور عراق، افزود: برخی از زنان کارآفرین کرمانشاه توانسته‌اند به بازارهای عراق متصل شوند و بسیار مشتاق بودند علاوه بر این حضور فیزیکی در بازارهای کشور عراق بتوانند از طریق ارتباطات مجازی با کشورهای منطقه ارتباط برقرار کنند و تولیدات ایران را به عرصه جهانی وارد کنند.

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از زنان روستایی می‌توانند از طریق ارایه خلاقانه صنایع دستی و هنر نیاکان خود به گونه‌ای جذاب برای جوانان کارآفرینی و فعالیت کنند. در پنجمین نمایشگاه صنایع دستی دهه فجر امسال دو خانم روستایی لوح جهانی دریافت کردند و دغدغه آنها این بود که چگونه بتوانند از روستا با جهانیان ارتباط بگیرند و کالاهای خود را در بازارهای جهانی ارائه کنند. ما نباید اقتصاد خلاق، هنر و صنایع دستی و مزیت‌های درون کشور را دست کم بگیریم.

ابتکار ادامه داد: این معاونت توانسته است از طریق هم افزایی سه جانبه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت ارتباطات زمینه توان افزایی زنان برای حضور در بازار های مجازی را افزایش دهد. مبادله تجربیات و اطلاعات تعیین کننده جهت ورود به بازار مجازی و ارائه کالا و خدمات و آموزش و توان افزایی مهم است. از این رو باید بر روی موضوع استارتاپ‌ها و با توجه ویژه بر نیروی جوان و خلاق تمرکز کرد.

وی در پایان گفت: این معاونت در راستای توان افزایی اقتصادی زنان حدد سه سال است که با وزارت کار و وزارت کشور و بخش‌های دولتی الگو سازی خوبی در کسب‌و کار موفق انجام داده است اما تمامی طرح هنگام رسیدن به بازاریابی نیازمند تقویت بیشتر هستند و باید بر روی آن بیشتر از پیش کار شود. امیدوارم از طریق این تفاهمنامه بتوانیم الگوی موفقی برای زنان و خانواده ایرانی ایجاد کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha