• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99121209201
  • خبرنگار : 71584

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیاردی خیران در صندوق امداد ولایت

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیاردی خیران در صندوق امداد ولایت

رییس کمیته امداد اعلام کرد: امسال بیش از ۲۱۴ هزار اشتغال ایجاد شده و برای سال آینده طرح‌های وسیعی نسبت به اشتغال داریم. 

 به گزارش ایسنا، مرتضی بختیاری در حاشیه اولین همایش ملی ترویج فرهنگ قرض الحسنه با اشاره به نمایشگاه صنایع روستادوست بیان کرد: کار ارزشمندی در راستای توانمندسازی انجام گرفت و ما دلدادگان زیادی داریم برای اینکه می خواهند گرهی از کار نیازمندان در قالب توانمندسازی گشوده شود. اطلاع رسانی شد که کسانی که آمادگی مشارکت در این مسابقه را دارند نسبت به صنایعی که در رابطه با روستاها و اشتغال روستایی و اشتغال خانگی کاربرد دارد، مشارکت کنند. بعد از این فراخوان بیش از ۳۰۰۰ پیشنهاد و طرح واصل شد و از بین آنها ۱۱۸ مورد انتخاب شد. 

وی در ادامه گفت: امسال بیش از ۲۱۴ هزار اشتغال ایجاد شده و برای سال آینده طرح‌های وسیعی نسبت به اشتغال داریم. 

بختیاری افزود: هم دولت و هم مجلس کمک کردند که تسهیلات ۶۰۰۰ میلیاردتومانی را به ۱۰ هزار میلیاردتومان افزایش دادند که بتوانیم در بحث توانمندسازی کارهای وسیع‌تری را انجام دهیم. 

رییس کمیته امداد در ادامه درباره ۱۴ اسفند ماه بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب یکی از نهادهایی که جز اولین نهاد هاست، کمیته امداد حضرت امام است آن هم به دلیل دغدغه ای که امام نسبت به محرومان، نیازمندان و یتیمان داشتند. ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب پیروز شد و ۱۴ اسفند همان سال، فرمان تاسیس کمیته امداد داده شد که آثار بسیار با برکتی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کارهای بزرگ و خدمات ارزشمندی در کمیته امداد انجام گرفته است. ماموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی است. 

بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود درباره صندوق امداد ولایت اظهار کرد: در سال ۹۵ کارهای قانونی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توسط مهندس فتاح انجام و مجوز از بانک مرکزی گرفته شد که آثار بسیار با برکتی داشت. از قدم اول سعی شد قرض الحسنه به معنای واقعی کلمه باشد. 

وی ادامه داد: تا سقف مبلغ ۵ میلیون تومان یک ریال کارمزد گرفته نمی‌شد و این نکته بسیار حائز اهمیتی است و بخش عمده وام گیرندگان از صندوق امداد ولایت مددجویان کمیته امداد هستند، البته افرادی هستند که از بیرون مراجعه می کنند و نیازمندند و به آنها وام داده می شود. 

وی در ادامه از خیرین و سپرده گذاران در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تشکر کرد و گفت: سال قبل خیرین ۵۰۰ میلیاردتومان در بانک سرمایه گذاری کردند. مطمئنا بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این ۵۰۰ میلیاردتومان وام گرفتند. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha