• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99121813349
  • خبرنگار : 71588

همزمان با روز حهانی زن

۳۵ زن فلسطینی از جمله ۱۱ مادر همچنان در اسارتند

۳۵ زن فلسطینی از جمله ۱۱ مادر همچنان در اسارتند

هیأت امور اسراء و آزادگان فلسطین به مناسبت روز جهانی زن اعلام کرد مسئولان رژیم صهیونیستی همچنان ۳۵ زن اسیر فلسطینی از جمله ۱۱ مادر را در زندان‌های خود نگه داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، هیأت امور اسراء و آزادگان فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز انتفاضه فلسطین، زنان فلسطینی را هدف قرار داده و اقدام به بازداشت آنها می‌کند و این رژیم از سال ۱۹۴۸ بیش از ۱۶ هزار زن فلسطینی را در زندان‌های خود اسیر کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است، رژیم اشغالگر در حق اسرای زن فلسطینی اقدامات غیرانسانی اعم از سهل انگاری پزشکی و شکنجه جسمی و روانی مرتکب می‌شود و گاهی اوقات آنها را هدف حملات وحشیانه قرار می‌دهد که استفاده از الفاظ اهانت‌آمیز، حمله‌های فیزیکی، تهدیدات بی‌وقفه و محروم کردن آنها از ملاقات با خانواده و همچنین احکام و غرامت‌های سنگین و محرومیت آنها از تحصیل از نمونه‌های این اقدامات است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، اسرای زن همواره در بازداشتگاه «الدامون» از شرایط سخت زندگی رنج می‌برند. دوربین‌های مدار بسته تحرکات و اقدامات اسرای زن را محدود و حریم خصوصی آنها را نقض می‌کند، سرویس‌های بهداشتی زندان‌ خراب است و بسیاری از مواد غذایی که به اسراء داده می‌شود، تاریخ انقضایشان گذشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است، از زمان شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان در صفوف اسراء، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی نه تنها اهمیتی برای اسرای زن فلسطینی قائل نمی‌شود، بلکه این اسراء را در بخش‌هایی قرار داده است که از کمترین شرایط بهداشتی و از وسایل پیشگیرانه و سلامت عمومی مانند مواد ضد عفونی کننده، تمیز کننده‌ها و نیز ماسک‌ها محروم هستند.

هیأت امور اسراء و آزادگان فلسطین در پایان بیانیه خود از موسسات حقوق بشر و نهادهای فعال در عرصه دفاع از حقوق زنان خواست تا برای خاتمه بخشیدن به درد و رنج زنان فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند، اقداماتی را اتخاذ کنند و برای توقف خشونت و اقدامات سرکوبگرایانه رژیم اشغالگر علیه آنها و نیز آزادی زنان اسیر فلسطینی تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha