• شنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99122317055
  • خبرنگار : 71129

طالبان پاکستان سازمان دهندگان راهپیمایی روز زن را تهدید کرد

طالبان پاکستان سازمان دهندگان راهپیمایی روز زن را تهدید کرد

طالبان پاکستان فعالان حقوق زنان را که برای بزرگداشت روز جهانی زن راهپیمایی ترتیب داده بودند تهدید و آنها را به توهین به مقدسات و فحاشی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بیانیه طالبان در پی انتشار تصاویر و ویدئویی‌هایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد شرکت کنندگان در راهپیمایی هشتم مارس، مصادف با روز جهانی زن به اسلام توهین می‌کنند اما شرکت کنندگان در این راهپیمایی این تصاویر را انکار کردند.

در این بیانیه آمده است: ما می‌خواهیم به آن سازمان‌هایی که در حال گسترش فحاشی و ابتذال در پاکستان عزیزمان هستند، پیامی ارسال کنیم. راه خود را درست کنید، هنوز بسیاری از جوانان مسلمان در اینجا هستند که می‌دانند چگونه از اسلام و مرزهای تعیین شده توسط خدا محافظت کنند.

گروه‌های اسلام گرا روز جمعه راهپیمایی‌هایی را در چند شهر پاکستان برگزار کرده و از دولت خواستند تا سازمان دهندگان راهپیمایی روز زن را بابت توهین به مقدسات تحت پیگرد قرار دهند و همچنین آنها را به انجام اقداماتی تهدید کردند.

حکم توهین به مقدسات در پاکستان "مرگ" است. اگرچه هنوز چنین حکمی در این کشور اجرایی نشده اما افراط گرایان، مظنونان را پیش از آنکه پایشان به دادگاه برسند، می‌کشند.

پیام‌های ارسالی در رسانه‌های اجتماعی از راهپیمایی روز زن که در برخی از موارد از سوی خبرنگاران و سیاستمداران با میلیون‌ها فالوئر منتشر شده، شامل تصاویری است که در آن پرچم فرانسه در راهپیمایی روز زن در دست مردم است، در حالیکه ویدئوها و صوت‌های منتشر شده نیز نشان می‌دهد شرکت کنندگان شعارهایی می‌دهند که توهین به چهره‌های اسلامی است.

در همین حال، سازمان دهندگان این راهپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کردند: همه این اتهامات نادرست هستند و بخشی از کمپین خرابکارانه و خبیثانه برای خاموش کردن زنان و دفاع از حقوقشان است.

همچنین، حسن عباس، کارشناس مسائل امنیتی در دانشگاه دفاعی ملی واشنگتن گفت، بیانیه طالبان یک زنگ بیدارباش برای آژانس‌های امنیتی پاکستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha