• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99122518854
  • خبرنگار : 30054

معرفی انواع ریموت و نحوه تشخیص فرکانس آن

معرفی انواع ریموت و نحوه تشخیص فرکانس آن

ریموت یکی از تجهیزاتی است که به کمک آن می توان بسیاری از دستگاه های الکترونیکی و مکانیکی را کنترل نمود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کلیتک، ریموت کنترل جایگاه مهمی در زندگی امروزی پیدا کرده است و از کاربردهای مهم آن می توان به ریموت درب پارکینگ، ریموت دزدگیر اماکن و ریموت کرکره برقی اشاره نمود.

در این متن قصد داریم انواع ریموت را به صورت تخصصی بررسی کنیم. در یک نگاه کلی می توان گفت ریموت ها به سه دسته ریموت کدلرن (لرنینگ)، ریموت بلوتوثی (کپی کد) و ریموت هاپینگ کد (غیر قابل کپی) تقسیم می شوند.

ریموت کد لرن چیست؟

ریموت کدلرن به نوعی از ریموت گفته می شود که برای تعریف کردن آن روی رسیور حتما باید به صورت مستقیم  و توسط برد رسیور این کار را انجام داد. به همین منظور ابتدا باید به سراغ برد رسیور درب پارکینگ یا کرکره برقی تان بروید و بعد به کمک دفترچه راهنمای آن و توسط دکمه لرن که روی رسیور قرار گرفته است اقدام به لرن کردن ریموت جدید روی آن کنید. روال انجام این کار با توجه به شرکت های تولید کننده رسیور متفاوت می باشد.

ریموت بلوتوثی چیست؟

ریموت بلوتوثی نوع دیگری از ریموت ها می باشد که به کاربران عزیز کمک می کند تا برای تعریف ریموت جدید شان محتاج رسیور و دفترچه راهنمای آن نباشند. به کمک ریموت بلوتوثی خیلی راحت می توانید کد ریموت قبلی خود را روی ریموت جدیدتان کپی کنید و از آن استفاده نمایید.

برای کپی کردن ریموت قبلی روی ریموت بلوتوثی ابتدا باید بتوانید ریموت بلوتوثی که خریداری کرده اید را خام کنید. برای خام کردن ریموت بلوتوثی تا انتهای این متن با ما بمانید...

خام کردن ریموت بلوتوثی

برای خام کردن ریموت بلوتوثی خود ابتدا دکمه های A و B آن را به صورت هم زمان نگه دارید تا LED آن چشمک بزند. سپس در همان حال به فشردن دکمه A ادامه دهید و دکمه B را رها کنید و سه بار پیاپی آن را فشار دهید و بعد رها نمایید. در این حالت LED مجددا چشمک می زند. این چشمک زدن نشانه ی خام شدن ریموت بلوتوثی می باشد.

آموزش کد دادن به ریموت بلوتوثی

حال سوال پیش می آید که پس از خام کردن ریموت بلوتوثی، به طور مثال اگر بخواهید این ریموت را روی رسیور دزدگیر تعریف کنید و از آن به عنوان ریموت دزدگیر اماکن استفاده نمایید چطور می توانید ست کردن ریموت بلوتوثی را انجام دهید؟

برای کد دهی ریموت بلوتوثی علاوه بر ریموت بلوتوثی جدیدی که در دست دارید به یک عدد ریموت که از قبل روی رسیور تعریف شده باشد هم نیازمندید. پس از فراهم کردن ریموت قدیمی و ریموت جدید این دو ریموت را در نزدیک ترین فاصله به هم نگه دارید.

سپس دکمه A ریموت بلوتوثی و دکمه A ریموت قدیمی را با هم فشار دهید. اگر این کار را به درستی انجام دهید LED ریموت بلوتوثی شروع به چشمک زدن می نماید. در این حالت باید این دکمه ها را فشرده نگه دارید تا نور LED ثابت شود. ثابت شدن نور ال ای دی به معنی ست شدن دکمه A ریموت جدیدتان می باشد.

حال به سراغ دکمه های B و C و D بروید و همین روند را ادامه دهید تا کد تمام دکمه های ریموت قدیمی تان روی ریموت جدید تعریف شود. پس از انجام این مراحل، ریموت بلوتوثی جدید شما حکم ریموت قدیمی تان را خواهد داشت و می توانید از آن روی تجهیزات خود استفاده کنید.

نکاتی که قبل از خرید ریموت باید بدانید

قبل از خرید ریموت باید از فرکانس رسیور خود مطلع شوید. چون ریموت ها به دو دسته ۴۳۳ مگاهرتز و ۳۱۵ مگاهرتز تقسیم می شوند. اگر فرکانس رسیور تان ۴۳۳ می باشد حتما باید ریموت هایی با همین فرکانس را خریداری نمایید و اگر فرکانس تجهیزات شما ۳۱۵ می باشد حتما باید ریموت ۳۱۵ بخرید تا حین تعریف کردن آن با مشکل مواجه نشوید.

نحوه تشخیص فرکانس ریموت

برای تشخیص فرکانس ریموت، هم می توانید از دستگاه های فرکانس متر استفاده کنید و هم می توانید با باز کردن قاب ریموت و مشاهده عدد نوشته شده روی کریستال که یک قطعه ی برجسته و از جنس استیل می باشد متوجه فرکانس ریموت تان شوید.

پس اگر قصد خرید ریموت جدید را دارید ابتدا با باز کردن قاب ریموت قبلی باید به فرکانس ریموت خود که فرکانس رسیورتان هم می باشد پی ببرید تا ریموتی با همان فرکانس بخرید.

امیدواریم خواندن این متن اطلاعات جدیدی به دانسته هایتان اضافه کرده باشد. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید با سرچ عبارت "کلیتک" وارد وب سایت این شرکت شوید و محصولات و مقالات مرتبط را مشاهده نمایید. ممنون که با ما همراه بودید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha