• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99122620157
  • خبرنگار : 71431

کشف ۳۷ میلیون مواد محترقه در کشور/توضیح پلیس درباره استرداد گردانندگان سایتهای شرط‌بندی به کشور

کشف ۳۷ میلیون مواد محترقه در کشور/توضیح پلیس درباره استرداد گردانندگان سایتهای شرط‌بندی به کشور

سخنگوی ناجا از کشف بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دارو و یک میلیون و ۷۰۰  هزار قطعه تجهیزات پزشکی قاچاق در سالجاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان در نشست خبری ظهر امروز خود که برای تشریح گزارش عملکرد ناجا در سال ۹۹ برگزار شد، گفت: در آستانه چهارشنبه آخرسال قرارداریم و گرچه پلیس اقدامات خود در این زمینه را از هفته‌ها قبل آغاز کرده اما امروز ماموران ما در آماده‌باش کامل هستند و با افرادی که بخواهند به حقوق مردم تعدی کنند قاطعانه برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای دستگیر شدگان در این شب پرونده تشکیل شده و به دادسرا ارجاع خواهد شد.

سخنگوی ناجا میزان کشفیات مواد محترقه در کشور را بیش از ۳۷ میلیون عدد برشمرد و گفت: این میزان کشفیات از ۱۵ بهمن تاکنون بوده و سه میلیون و ۲۰۳ هزار عدد از آن نیز از نوع پر خطر بوده است.

حاجیان با اشاره به شعار نوروزی پلیس گفت: شعار امسال پلیس در نوروز ۱۴۰۰ "امنیت، سلامت و نشاط بهاری" است.

وی ادامه داد: هر جامعه برای پیشرفت به مولفه‌های زیادی نیاز دارد که امنیت یکی از برجسته‌ترین این مولفه‌ها است. شادی و نشاط نیز یکی از نیازهای روانی انسان است که موجبات آسایش و آرامش را فراهم می‌کند، ان‌شاءالله بتوانیم شعار نوروزی خود را محقق کنیم.

وی درباره تمهیدات و محدودیت‌های کرونایی در ایام نوروز نیز گفت: در نوروز نیروی انتظامی آماده همکاری اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و محدودیتهای مصوب را اعمال می‌کند.

حاجیان درباره میزان کشفیات موادمخدر ۱۱ ماه سال جاری، اظهارکرد: تاکنون ۹۴۹ تُن انواع موادمخدر در سراسر کشور از مرز تا مرکز کشف شده است همچنین بیش از ۱۰۹ هزار خرده‌فروش موادمخدر شناسایی و بازداشت شدند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۸۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است، گفت: برخورد قاطعانه و مستمر پلیس با اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی در سال آینده نیز با جدیت ادامه خواهد داشت. 


وی افزود: در بحث کشفیات سرقت و مواد مخدر در سال جاری رشد چشمگیری داشتیم، در بحث مقابله با احتکار و گران‌فروشی نیز با کمک سایر نهادهای مسئول آمادگی داریم که اقدامات خود را انجام دهیم.

حاجیان درباره برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۰، نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ موضوع هوشمندسازی پلیس را در دستور کار قرار داریم همچنین سیاستهای کلی سال ۹۹ را پیگیر خواهیم بود.

حاجیان افزود: بسیاری از افرادی که در قمار و شرط‌بندی نقش داشتند و حتی در فرای مرزها بودند، بازداشت شده و به کشور استرداد شدند.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: در بحث زمین‌خواری و فرار مالیاتی نیز در سال جاری ورود کردیم، پلیس پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت است، در سال جاری بیش از ۱۴ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی درباره صدور اعلان قرمز برای یک خواننده خارج‌نشین و گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی نیز گفت: اعلان قرمز بر اساس درخواست مرجع قضائی اعلام می‌شود و اگر درخواست مبنی بر صدور اعلان قرمز برای این فرد یا هر فرد دیگری صادر شود، اقدامات خود را انجام می‌دهیم و برابر قوانین عمل خواهیم کرد. در مورد روند استرداد مجرمان همکاری قوه‌قضاییه، وزارت امورخارجه و پلیس بین‌الملل وجود دارد.

وی درباره اتفافاقی که در چند وقت اخیر در بحث تیراندازی توسط ماموران روی داده نیز ادامه داد: در بحث تیراندازی، مبنای کار قانون است، قانون بکارگیری سلاح به پلیس اجازه می‌دهد از تجهیزات در اختیار قانوناً استفاده کند و فردی که تحت فرمان پلیس قرار می‌گیرد باید پاسخگو باشد.

حاجیان درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه خوردهای پلیس بنزین ندارند، گفت: در این رابطه محدودیتهایی وجود داشته اما خبری مبنی بر عدم بنزین داشتن پلیس کذب است پلیس همچنان با تمهیدات خود، بنزین را تامین می‌کند و هیچگونه مشکلی برای تامین بنزین نداریم.

سخنگوی نیروی انتظامی درباره استرداد میلاد حاتمی یکی ازگردانندگان سایتهای شرط‌بندی به کشور نیز خاطرنشان کرد: میلاد حاتمی پس از استرداد در اختیار پلیس قرار دارد و اقداماتمان در حال انجام است.

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha