• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403022316589
  • خبرنگار : 71614

محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران

پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف

پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تولید فیلم‌های زیرزمینی و همچنین راه‌یابی فیلم «دانه‌های انجیر مقدس» از محمد رسول‌اف به کن گفت: این تخلف محرزی است. او همچنین می‌گوید نمایشگاه کتاب روز جمعه انقدر شلوغ بود که نگران تردد معمولی افراد بودیم.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه رونمایی از اثر جدید حسن روح الامین، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

تخلف تولید فیلم زیرزمینی بیشتر به ضرر جامعه سینمایی است / تولید فیلم رسول‌اف تخلف است

او در پاسخ به سوالی درباره تولید فیلم‌هایی بدون مجوز وزارت ارشاد و به صورت زیرزمینی در ایران و شرکت آن‌ها در جشنواره‌های خارجی گفت: تولید و انتشار چنین فیلم‌هایی خلاف قانون است. هر کجا در جریان باشیم جلوی آن را خواهیم گرفت؛ هم ما چنین کاری می‌کنیم و هم نهادهای قانونی که وظیفه دارند. این تخلفات، تخلفات آزاردهنده‌ای است که ضرر آن را جامعه سینمایی بیش از دیگران متحمل می‌شوند. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را تنظیم‌گر و نگهبان قانون می‌دانیم و از این مرزهای قانونی به خوبی صیانت می‌شود. به همه کسانی که مرتکب فعالیت‌های خارج از قانون می‌شوند توصیه می‌کنیم در چارچوب قانون حرکت کنند. 

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال برخورد با محمد رسول اف برای تولید فیلم بدون مجوزی به نام «دانه انجیر مقدس» که در جشنواره کن پذیرفته شده، نیز گفت: به هر حال این تخلف محرزی است و حتما در سازمان سینمایی طبق قانون برخورد خواهیم کرد، تا شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

او درباره حکم محمد خزاعی به عنوان دبیر چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فجر بیان کرد: در سال‌های قبل هم اینچنین بوده است که مسئول حوزه سینمایی، دبیری همزمان جشنواره فجر را برعهده داشته است. با بررسی‌های صورت گرفته دیدیم که امسال نیز این کار را آقای خزاعی بر عهده بگیرد. ایشان سابقه دبیری نیز داشت. انشالله با استفاده از همه امکانات، امیدواریم شاهد ارتقای جشنواره فیلم فجر باشیم.

روح‌الامین افتخار هنر انقلاب است

اسماعیلی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره رونمایی از اثر امام‌رضایی حسن روح‌الامین اظهار کرد: باید به برادر عزیزم دکتر روح الامین تبریک عرض کنم. نشان درجه یک که ایشان دریافت کردند در شورای ارزشیابی معادل دکتری است. امیدواریم ایشان عاقبت به خیر باشند. ایشان سنت خوبی را با بنیاد امام رضا (ع) دارد که در ایام دهه کرامتِ هر سال تابلوی نفیسی را آماده رونمایی می‌کنند که امسال این تابلو رونمایی شد.

او ادامه داد: این اثر با صفت معین الضعفای امام رئوف پیوند دارد. افتخار می‌کنیم به انقلاب اسلامی، که هنرمندی را در جایگاه استادی داریم که سنشان به عدد ۴٠ نرسیده است و این مایه افتخار جامعه انقلابی، هنری، فرهنگی و... است. ایشان ان‌شالله این درخشش را در ادامه نیز خواهند داشت و سنت هنری متعلق به انقلاب اسلامی را که در آن عشق و علاقه و عقلانیت توامان جلوه‌گر است به تصویر در می‌آید. 

نمایشگاه کتاب روز جمعه انقدر شلوغ بود که نگران تردد معمولی افراد بودیم

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب در روزهای اخیر گفت: نمایشگاه کتاب سه چهار روز است که شروع شده و به نسبت روزهای آغازین سال قبل، ٢۵ تا ٣٠ درصد افزایش استقبال داشتیم. آنجا به مخاطبان پیامک ارسال می‌شود و اعداد و ارقام دقیق است. ناشران از همه اقشار آمدند و کار مهمی که اتفاق افتاده، بحث سامانه مجازی است. ما همپای تبلیغات برای حضور مردم خواهش می‌کنیم مردم از طریق سامانه خرید کنند. تلاش ما این است که عدالت فرهنگی عملا اتفاق بیفتد. کسی که از سامانه کتاب می‌گیرد تخفیف 20 تا 30 درصدی نیز خواهد داشت. جمعه تراکم جمعیت آنقدر بالا بود که همکاران ما نگران تردد معمولی افراد بودند.

اسماعیلی در پایان، درباره آخرین وضعیت بنیاد پویانمایی نیز بیان کرد: بنیاد پویانمایی به ابلاغ ریاست جمهوری رسیده و هیات امنای آن طبق قانون معرفی شده که قرار است در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود. به محض اینکه هیات امنا تصویب شود، رسیدگی به هیات مدیره و... سایر مسائل را آغاز می‌کنیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha