• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403022417368
  • خبرنگار : 71454

اعتراض در مقابل مرکز ملی سینمای فرانسه

اعتراض در مقابل مرکز ملی سینمای فرانسه

گروهی از معترضان در مقابل مرکز ملی سینمای فرانسه در پاریس تجمع کردند و خواستار استعفای رئیس این نهاد سینمایی شدند.

به گزارش ایسنا، «جودیت گودرش» هنرپیشه و فعال فرانسوی، در میان گروهی از معترضان حاضر بود که تظاهراتی را در مقابل مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) در پاریس برپا کردند و خواستار استعفای «دومینیک بوتونا» رئیس این سازمان شدند.

فیلم کوتاه «Moi Aussi» (#من هم) ساخته «جودیت گودرش» که درباره سوء استفاده در صنعت سینماست، بزودی در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش گذاشته می‌شود.

تصاویر این تجمع به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است در حالی که تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده «این مرد را از مرکز ملی سینما اخرج کنید».

به گزارش ددلاین، این گروه از معترضان ناشناس از فعالان طوماری را نیز تهیه کردند که اکنون به امضای ۱۳۰۰ نفر رسیده است و به دو مقاله اخیر در روزنامه فرانسوی لیبراسیون اشاره دارد که محاکمه حقوقی «دومنیک بوتونا» را که قرار است در ماه ژوئن با اتهامات تجاوز جنسی روبرو شود، بررسی می کند.

«بوتونا» به مدت دو سال پس از متهم شدن به اتهام تجاوز جنسی در فوریه ۲۰۲۱ تحت بازجویی قرار داشت و  در سپتامبر ۲۰۲۲، این پرونده به دادگاه کشیده شد و او همه اتهامات را رد کرد.

«بوتونا» برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به عنوان رئیس مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) منصوب شد. دولت فرانسه سپس در سال ۲۰۲۲ - پس از کیفرخواست وی - برای دومین بار در این سمت ابقا کرد. این انتصاب جنجالی پس از آن صورت گرفت که «ریما عبدالمالک» وزیر فرهنگ جدید فرانسه حمایت خود را از وی اعلام کرد.

بحث پیرامون آزار و اذیت جنسی در سینمای فرانسه در حالی جنبه بسیاری جدی به خود گرفته است که اخیرا اعلام شده فهرستی از ۱۰ مرد آزارگر که بازیگران و کارگردانان هستند در جشنواره کن معرفی خواهند شد.

جشنواره کن نیز از پیش با تهدید گروهی از کارکنان خود برای اعتصاب در دوره آتی این رویداد سینمایی رو به رو شده است. بر اساس گزارش‌های فیگارو و مجله «Le Canard enchaîné»، برگزارکنندگان جشنواره کن یک تیم مدیریت بحران را برای پاسخ به اتهامات تشکیل داده‌اند و اگر نام‌هایی که قرار است فاش شود در فیلم‌ها حضور داشته‌باشند، ممکن است مسئولان کن مجبور شوند برخی فیلم‌ها را از جدول نمایش جشنواره حذف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha