• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91111307614

برنامه‌های مراسم آغازین جشنواره‌ی شعر فجر اعلام شد

برنامه‌های مراسم آغازین جشنواره‌ی شعر فجر اعلام شد

دبیر هفتمین جشنواره‌ی شعر فجر برنامه‌های مراسم آغازین این جشنواره را که از جمله‌ی آن‌ها تجلیل از خلیل عمرانی است، تشریح کرد.

دبیر هفتمین جشنواره‌ی شعر فجر برنامه‌های مراسم آغازین این جشنواره را که از جمله‌ی آن‌ها تجلیل از خلیل عمرانی است، تشریح کرد.

رضا حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی زمان و مکان برگزاری این مراسم، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه‌ی هفتمین جشنواره‌ی شعر فجر سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا ساعت 18 آغاز می‌شود و تا ساعت 20:30 ادامه خواهد داشت. این مراسم در تالار اصلی جزیره‌ی خارک برگزار می‌شود.

او همچنین درباره‌ی برنامه‌های این مراسم اظهار کرد: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی بوشهر، و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم سخنرانی می‌کنند. همچنین قرار است در این مراسم، از زنده‌یاد خلیل عمرانی، شاعر فقید آیینی، با حضور خانواده‌ی ایشان تجلیل شود.

دبیر هفتمین جشنواره‌ی شعر فجر افزود: از برنامه‌های دیگر این مراسم، شعرخوانی شاعران نام‌آور کشورمان از جمله محمدعلی بهمنی‌، مصطفی محدثی خراسانی‌، پرویز بیگی حبیب‌آبادی و شاعران مطرح بوشهری مثل علی هوشمند است.

او سپس با اشاره به رویکرد مردمی جشنواره‌ی شعر فجر، عنوان کرد: امسال رویکرد ما مردمی‌ کردن شعر است و نسبت به شش سال گذشته، بیش‌ترین فرصت شعرخوانی را به شاعران داده‌ایم. امسال 2000 فرصت شعرخوانی در سراسر کشور وجود دارد، درحالی‌که بیش‌ترین فرصت شعرخوانی ما در سال گذشته، 750 مورد بود. ما باید شعر را از تهران و استان‌های خاص خارج کنیم و به مناطق دور ببریم. در همین راستا در این جشنواره در مناطق دیگری از جمله جزیره‌ی ابوموسی هم شعرخوانی خواهیم داشت.

حمیدی همچنین درباره‌ی برگزاری مراسم آغازین جشنواره‌ی شعر فجر در جزیره‌ی خارک گفت: این جزیره در طول دوران دفاع مقدس 2800 بار و تقریبا هر روز مورد بمباران رژیم بعثی عراق قرار گرفت، اما با وجود همه‌ی این حملات، مردم خارک، جزیره را ترک نکردند، خارک جزیره‌ی مقاومت است. بیش‌ترین صادرات نفت کشور نیز از این جزیره صورت می‌گیرد. جزیره‌ی خارک اهمیت زیادی دارد، اما با وجود اهمیت این جزیره، تا به حال برنامه‌ی شعری مهمی در آن‌جا برگزار نشده بود. به همین دلیل پیشنهاد استاندار این جزیره، فریدون حسنوند، مبنی بر برگزاری مراسم افتتاحیه‌ی جشنواره شعر فجر در خارک مورد استقبال واقع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha