• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92072917916
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت:

مهدویت حیاتی‌ترین و استراتژیک‌ترین گزاره دینی است

مهدویت حیاتی‌ترین و استراتژیک‌ترین گزاره دینی است

یک عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت، گفت: مهدویت حیاتی‌ترین و استراتژیک‌ترین گزاره دینی است.

یک عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت، گفت: مهدویت حیاتی‌ترین و استراتژیک‌ترین گزاره دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا شجاعی مهر، در نشست تخصصی "مهدویت و غدیر" که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در این دانشگاه برگزار شد، با تبریک اعیاد قربان و غدیر و هفته ولایت اظهار کرد: از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون هدف دین همواره سعادت بشریت بود و از این منظر دین رویکردی بنیادی و استراتژیک دارد.

وی ادامه داد: در غرب و تفکر غربی و به اعتقاد استراتژیست‌های آنان تاریخ به انتهای خود رسیده و کمال زندگی، دموکراسی بوده که شیک‌ترین سبک زندگی و حکومت سیاسی را برای بشر رقم می‌زند و از این نگاه پیشرفت نرم افزاری و نظریه پردازی‌ها دارای رشد منفی است.

شجاعی مهر، دکترین بعثت را حرکت اول تاریخ دین دانست که با بعثت پیامبر به اتمام رسید.

وی ادامه داد: فراز دوم دین دکترین غدیر و امامت است و غدیر به نوعی مکمل نبوت محسوب می‌شود و آیات و روایات متعددی نیز به این موضوع اشاره داشته چرا که در هیچ مقطعی مردم بدون ولایت در زمین نخواهند ماند.

این عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت فراز سوم دین را دکترین مهدویت و نهضت انتظار دانست و افزود: وعده سعادت بشر تنها در عصر ظهور امام زمان (عج) تحقق می‌یابد و جان تشیع و تفکر شیعی مهدویت است.

به گفته وی، غدیر یک تفکر شیعی نیست و علمای زیادی از اهل سنت نیز به آن اذعان داشته و مبحث مهدویت نیز نزدیک به چندین هزار روایت در پشتوانه خود دارد.

وی روح پویایی انقلاب اسلامی را در نهضت مهدویت دانست و افزود: رفتارهای واکنشی غرب به نوعی ترس از این تفکر محسوب شده و موضع گیری‌های سیاسی نیز گاهاً از این هراس ناشی می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری ما در دوره جنگ نرم و رسانه‌ای با غرب هستیم و این تفکر مهدویت و عاشورایی است که حافظ نظام و انقلاب محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha