• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92121107123

تفاهم وزارتخانه‌ها برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران

تفاهم وزارتخانه‌ها برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تفاهم سه وزارتخانه‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و اطلاعات برای بازگشایی «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران» خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تفاهم سه وزارتخانه‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و اطلاعات برای بازگشایی «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران» خبر داد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی جنتی با بیان این‌که دو وزارتخانه‌ی ارشاد و کار برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مشکلی ندارند، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی بسته و قرار شده، وزارت اطلاعات شکایت خود را از این انجمن پس بگیرد، ‌در حال حاضر وزارت اطلاعات شکایت خود را علیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران پس گرفته و قرار شده است، روزنامه‌نگاران عضو این انجمن، مجمع عمومی تشکیل دهند و هیئت مدیره‌ی خود را انتخاب کنند.

دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از تابستان سال 1388 به‌دلیل آنچه تدابیر احترازی خوانده شد، توسط قوه‌ی قضاییه پلمپ شد. پس از پلمپ دفتر این انجمن، اظهار نظرهای مختلفی درباره‌ی وضعیت آن مطرح شد تا آنجا که وزیر کار و امور اجتماعی وقت، از انحلال این انجمن خبر داد؛ اما مسوولان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران این تعبیر را نادرست خواندند و بر منحل نشدن آن تأکید کردند.

خردادماه امسال، پس از آن‌که نام حسن روحانی از صندوق آرای انتخابات ریاست جمهوری خارج شد، بسیاری با توجه به شعارهای او مبنی بر فعال شدن نهادهای مدنی، به جان گرفتن دوباره‌ی تشکل‌های صنفی امیدوار شدند. این امید در ادامه، به یک پرسش تبدیل و در نخستین نشست خبری روحانی، از او درباره‌ی وضعیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران سوالی پرسیده شد. رییس‌جمهور نیز قول داد تا به جان گرفتن تشکل‌های مدنی کمک کند.

پس از چندماه خبر آمد که به دستور رییس‌جمهور، سه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و اطلاعات برای انجام اقدامات لازم با هدف بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مأمور شده‌اند. پس از آن، وزارت اطلاعات اعلام کرد که شکایتش را از انجمن صنفی پس گرفته است؛ اما در همین زمان دادستان کل کشور فعالیت دوباره‌ی این انجمن را غیرقانونی دانست و آن را منوط به تغییر اساسنامه و برگزاری مجمع عمومی دانست.

حالا و هفت‌ماه پس از روی کار آمدن دولت «تدبیر و امید» سخنان امیدوارکننده‌ای از سوی وزیر ارشاد درباره‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران شنیده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha