• دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93102915965
  • خبرنگار : 71365

فاطمه راکعی عنوان کرد

شباهت مشفق با آتشی و امین‌پور

شباهت مشفق با آتشی و امین‌پور

فاطمه راکعی گفت: استاد مشفق تا آخرین لحظه زندگی‌اش هوش و ذکاوت شاعرانه خود را حفظ کرده بود.

فاطمه راکعی گفت: استاد مشفق تا آخرین لحظه زندگی‌اش هوش و ذکاوت شاعرانه خود را حفظ کرده بود.

این شاعر و مدیرعامل انجمن شاعران ایران در پی درگذشت مشفق کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات ایسنا، اظهار کرد: استاد مشفق از بنیان‌گذاران انجمن شاعران ایران بودند. در تمام مدت آشنایی با تفکرات و توانایی‌های شعری ایشان رفتار بزرگ‌منشانه و انسانی از ایشان دیده بودیم، به طوری که دوست و دشمن با هر گرایش و سلیقه شعری به او ارادت داشتند. این موضوع به خاطر رفتار بزرگ‌منشانه او بود.

راکعی در ادامه گفت: هرگاه شاعران جوان‌تر مشکلی داشتند استاد هیچ‌گاه دریغ نمی‌کرد و گاه با نوشتن نامه‌ای سعی در حل مشکلات آنان داشت. فکر می‌کنم بخشی از شاعران خاطراتی از این دست از ایشان داشته باشند.

او افزود: استاد مشفق سال‌ها رییس هیأت مدیره انجمن شاعران بود و بنده مدیرعامل انجمن بودم. ایشان به لحاظ هوش و ذکاوت اداری و مالی بسیار دقیق بود و به مسائل اشراف داشت و در امور اداری و تصمیم‌گیری‌ها فعالانه شرکت می‌کرد. با وجود این‌که به علت کهولت سن کسالت‌هایی داشت اما هیچ‌گاه احساس خستگی نمی‌کرد.

این شاعر در ادامه گفت: مرحوم قیصر امین‌پور، مرحوم منوچهر آتشی و استاد مشفق سه شخصیت شعر ایران بودند که من هرگز ندیدم از ضعف جسمی و فیزیکی خود سخنی بگویند. این سه شخصیت از این نظر دارای ویژگی بودند. همیشه خیلی زنده و بانشاط و سرحال در جلسات حضور پیدا می‌کردند و تا آخرین لحظه هوش و ذکاوت شاعرانه خود را حفظ کرده بودند و کوچک‌ترین نشانی از ضعف ذهنی در این بزرگواران وجود نداشت.

راکعی همچنین گفت: استاد مشفق کاشانی شب گذشته (دوشنبه، 28 دی‌ماه) نیز با حال ضعیف به انجمن آمده و در حال خواندن شعر جدیدی بود که برای سهیل محمودی گفته بود، اما در حال شعرخوانی نفس‌شان از ادامه شعرخوانی بازماند. به عنوان همکار ایشان کوچک‌ترین رفتاری غیر از تواضع و مهربانی،‌ انسانیت و دستگیری از او ندیده بودم. او دستگیر و مددکار شاعران از هر فکر و سلیقه شعری بود. شاعران بویژه شاعران انقلاب خود را قدردان وجود این بزرگ‌مرد و رادمرد می‌دانند.

مدیرعامل انجمن شاعران ایران سپس درباره مراسم تشییع و خاک‌سپاری مرحوم مشفق کاشانی گفت: ایشان زمانی که به انجمن شاعران آمده بود و در حال شعرخوانی بود در یک محیط بسیار شاعرانه از دنیا رفت. ما ایشان را به بیمارستان رساندیم و پس از خبر درگذشت‌شان به منزل ایشان رفتیم. در آن‌جا با خانواده ایشان به خاطر تألمات صحبت‌های جدی درباره زمان و محل تشییع و خاک‌سپاری صورت نگرفت، اما ظرف امروز و فردا مشخص خواهد شد که مراسم تشییع از خانه شاعران صورت بگیرد یا از تالار وحدت، ولی خاک‌سپاری ایشان قطعا در تهران خواهد بود که جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha