• چهارشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94121912699
  • خبرنگار : 71219

انتقاد نسبت به نابسامانی اطراف تئاترشهر

انتقاد نسبت به نابسامانی اطراف تئاترشهر

نوشین تبریزی نسبت به نابسامانی‌های اطراف ساختمان تئاترشهر‌، در شب‌های پایانی سال انتقاد کرد.

نوشین تبریزی نسبت به نابسامانی‌های اطراف ساختمان تئاترشهر‌، در شب‌های پایانی سال انتقاد کرد.

این کارگردان که این روزها نمایش «گنجفه» را در تئاتر شهر روی صحنه می‌برد، در گفت‌وگویی با خبرنگار تئاتر ایسنا‌ با اعتراض به وضعیتی که در محوطه اطراف تئاترشهر وجود دارد، بیان کرد: در چند وقت اخیر یکی از مهمترین مشکلاتی که در محوطه تئاترشهر با آن روبرو شدیم، حضور دست‌فروشانی است که حتی راه را برای عبور و مرور و نیز فضا را برای پارک کردن ماشین تنگ کرده‌اند و شرایطی پیش آمده که به دلیل شلوغی و ازدحام بیش از حد این محوطه مهمانان و تماشاگران نمایش‌های ما دیر به سالن رسیدند.

تبریزی اضافه کرد: البته این مشکلات قبلا هم به شکل دیگری وجود داشته که هنوز هم ادامه دارد و آن این است که وقتی شب‌ها از تئاترشهر بیرون می‌آییم با وضعیت نابسامانی ناامنی با حضور عده‌ای افراد غیرموجه روبرو می‌شویم، به گونه‌ای که امنیت برای تردد سلب می‌شود.

او با تاکید بر اینکه اشخاصی که به آن‌ها اشاره می‌کند جدا از دانشجویان و علاقه‌مندانی هستند که برای حضور در تئاترشهر در محوطه رفت و آمد می‌کنند‌، افزود: ظاهر برخی از این افراد به شکلی است که انگار سلاح سرد با خود حمل می‌کنند‌ و عجیب است که وقتی در چهارراه ولیعصر(عج) چندین گشت ارشاد برای برخورد و جمع کردن کسانی که ظاهرا نامناسبی دارند، مستقر می‌شوند هیچ کس برای جمع کردن این افراد غیرموجه کاری نمی‌کند و حتی وقتی به انتظامات، نگهبان و پلیس اطراف تئاترشهر هم اعتراض کردیم گفتند تا وقتی شکایتی نکنید و دستوری روی آن صادر نشود، نمی‌توان کاری کرد.

این کارگردان جوان ادامه داد: برخی از این افراد به معنای واقعی لات هستند و اعتراض من فقط بابت حضور شبانه آن‌ها نیست، چرا که گاهی وقت‌ها دعواهایی به پا می‌کنند که در آن بین الفاظ بسیار رکیکی به یک دیگر می‌گویند و صدای ضد و خوردشان داخل تئاتر شهر هم می‌آید. ضمن اینکه ساعت شبانه‌ای هم که نسبت به حضور این افراد گله دارم نیمه شب نیست چون نمایش «گنجفه» حدود ساعت 9:30 به پایان می‌رسد و تا از تئاترشهر خارج شویم به حدود 10 می‌رسد.

تبریزی با بیان اینکه اعتراض خود را به برخی کارمندان تئاترشهر هم اعلام کرده و آنها گفته‌اند که باوجود پیگیری‌هایشان کاری انجام نشده است، به ترقه زنی‌های شب‌های اخیر در محوطه تئاترشهر و رعب و وحشتی که ایجاد می‌شود اشاره کرد و گفت: بسیاری از آدم‌های غیر موجهی که در این محوطه حضور دارند‌، باعث مشکلات و مزاحمت‌هایی می‌شوند که رفتاری و کلامی است و حتی ناپاکی‌هایی را هم بر خود ساختمان تئاترشهر ایجاد کرده است، طوری که اگر تابستان از اینجا رد شوید، متوجه بوی بد دیوارهای تئاتر شهر می‌شوید.

وی ادامه داد: از اینها هم که بگذریم نکته ناراحت کننده دیگر این است که به راحتی اجازه غرفه زدن در این محوطه داده می‌شود و انگار نه انگار که تئاتر شهر یک ورودی دارد. این در حالی است که بارها و بارها برای ورودی متروی چهارراه ولیعصر (عج) در محوطه تئاترشهر اعتراض کردیم، اما کار به هیچ کجایی نرسید و شورای شهر تهران به نظر می‌رسد یک مجمع تجملی است که برای رفاه کل ساکنان شهر یا حداقل ما هنرمندان کاری نکرده است.

تبریزی در پایان با اشاره به اینکه 21 اسفند ماه تئاترشهر تعطیل می‌شود، گفت:محوطه این ساختمان قدیمی این روزها بقدری شلوغ شده است که کم‌کم تئاتر‌شهر در آن گم می‌شود‌ و اتفاقاتی که رخ می‌دهد گاهی آدم را به این فکر می‌اندازد که نکند عده‌ای به عمد به دنبال سلب امنیت این منطقه هستند که تا هنرمندان دیگر به این محوطه پا نگذارند.

او همچنین خواستار شد که برای بهبود این وضعیت حصارکشی قبلی دوباره اطراف تئاتر شهر اتفاق بی‌افتد.

محوطه تئاترشهر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha