• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95072917714

بسته اخبار فرهنگی هنری ایسنا در روز پنجشنبه

بسته اخبار فرهنگی هنری ایسنا در روز پنجشنبه

مروری بر گزیده خبرهای فرهنگی هنری ایسنا در روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه

****

گزیده‌ای از خبرهای «صفحه ادبیات و کتاب ایسنا»

نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۱۶ درحالی آغاز شد که هرچند در پی تحرکات تروریستی چند ماه گذشته در آلمان و نیز حملات تروریستی اخیر در بلژیک، تدابیر امنیتی نه چندان شدیدی در ورود کیف‌ها و وسایل بازدیدکنندگان به محل برگزاری نمایشگاه اعمال می‌شود، با این حال هزاران نفر بدون هیچگونه حاشیه‌ای، روز اول از این نمایشگاه پنج روزه را با رضایت و آرامش سپری کردند.

چرا باید نوبل را به «باب دیلن» می‌دادند؟

در بحبوحه اختلاف‌نظرها درباره اعطای جایزه نوبل ادبیات به یک ترانه‌سرا و خواننده، روزنامه «ایندیپندنت» طرف «باب دیلن» را گرفته و پرسیده: چرا نوبل را زودتر به او ندادند؟!

ین روزنامه انگلیسی با دفاع از سابقه چند دهه‌ای «دیلن» نوشت: شاید برخی اعطای نوبل ادبیات به «باب دیلن» را مسخره کنند، اما براساس کارنامه‌ای که «دیلن» در زمینه دفاع از حقوق بشر در آمریکا و دردهای زندگی مدرن دارد، او بهترین انتخاب است.

 

****

گزیده‌ای از خبرهای «صفحه گردشگری و میراث فرهنگی ایسنا»

«مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو (مقوله ۲)» از چهار سال پیش در حالی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده که وظیفه‌ بررسی، پژوهش و ترویج و ترغیب پاسداری از میراث ناملموس را در کشور بر عهده دارد.

همزمان با سالگرد افتتاح این مرکز با عنوان مخفف «مرکز میراث ناملموس تهران» یدالله پرمون، رئیس مرکز میراث ناملموس تهران درباره ی عملکرد این مرکز تا امروز توضیح داد.

تبلیغ گاردین برای سفر به ایران

با افزایش علاقه گردشگران خارجی برای سفر به ایران، نشریه گاردین از کاربران خود خواسته تا تجارب مختلف‌شان از سفر به ایران را به اشتراک بگذارند و جایزه ببرند. گاردین از کاربران خود خواسته هرگونه تجارب از سفر خود به مناطق مختلف ایران را حداکثر در 100 واژه برای آنها ارسال کند و به بهترین نکته و تجربه نیز بُن تخفیف 200 پوندی اقامت در هتل‌های جهان تعلق خواهد گرفت.

در این فراخوان آمده است: ما مایل هستیم نکات سفر شما از سفر به مناطق خاص را با ما در میان بگذارید. نکات و تجارب خود از جاذبه‌های خاص و فوق‌العاده که بازدید کرده‌اید (نه به طور کلی از یک شهر)  را برای ما ارسال کنید.

****

گزیده‌ای از خبرهای «صفحه تجسمی و موسیقی ایسنا»

در گالری‌های تهران چه خبر است؟

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان در آغاز ماه دوم پاییز هستند.

****

گزیده‌ای از خبرهای «صفحه رسانه ایسنا»

معاونت سیما فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن شبکه‎های سیما را در روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 مهر معرفی کرد.

پیام‌های تسلیت برای درگذشت «رضا رستمی»

به دنبال درگذشت «رضا رستمی»، روزنامه‌نگار باسابقه که در ساعات اولیه روز پنجشنبه (۲۹ مهر) به علت عارضه‌ تومور مغزی دار فانی را وداع گفت، شخصیت‌های مختلف با ارسال پیام‌های جداگانه، این ضایعه را به خانواده وی و جامعه رسانه تسلیت گفتند.

سرپرست وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، رئیس کتابخانه ملی، رئیس سازمان سینمایی و ... در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت «محمدرضا رستمی»، از روزنامه‌نگاران باسابقه‌ی حوزه فرهنگ را تسلیت گفتند.

***

گزیده‌ای از خبرهای «صفحه سینما و تئاتر ایسنا»

«فروشنده» و «اژدها وارد می‌شود» در جشنواره انجمن فیلم آمریکا

فیلم «فروشنده» و «اژدها وارد می‌شود» از سینمای ایران در بخش "سینمای جهان" جشنواره انجمن فیلم آمریکا به روی پرده خواهند رفت.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha