• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95081108160
  • خبرنگار : 71021

"سماح" ویزای انفرادی صادر می‌کند

"سماح" ویزای انفرادی صادر می‌کند

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام ۷۵۰ هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: متقاضیان پیاده‌روی اربعین می‌توانند انفرادی ثبت‌نام و ویزای تک نفره دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، حمید محمدی با اشاره به شتاب ثبت‌نام در سامانه سماح اظهار کرد: ۲۲ آبان ماه پایان کار سامانه سماح است، اما پس از آن فرصتی لازم است تا مدارک کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند به کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های عراق برای صدور ویزا ارسال شود. از سوی دیگر، سفارت عراق از ۲۸ آبان تعطیل می‌شود، برای همین توصیه می‌کنیم کسانی که در سماح ثبت نام کرده اند، در اسرع وقت برای تکمیل مراحل ثبت نام خود و تحویل مدارک به دفاتر خدمات زیارتی اقدام کنند.

معاون سازمان حج و زیارت درباره وضعیت زائرانی که در روزهای منتهی به اربعین بدون داشتن ویزا به مرزها مراجعه می‌کنند، گفت: امسال با توجه به آسیب‌شناسی سال‌های قبل، برنامه‌ریزی‌ها خیلی زودتر انجام شد و بارها توسط ستاد مرکزی اربعین، وزارت کشور و ناجا تأکید شده که زائران نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند. به دلیل اینکه بدون گذرنامه و ویزا قطعا نمی‌توانند از مرزها عبور کنند.

«محمدی» با تاکید بر اینکه زائران ثبت‌نام در سماح و انجام مراحل دریافت ویزا را به روزهای آخر موکول نکنند، افزود: با توجه به ازدحام و شلوغی جمعیت در روزهای پایانی منتهی به اربعین در شهرهای مرزی، امکان صدور ویزا برای زائران در آخرین لحظات وجود نخواهد داشت و تأکید می‌شود زائران در فرصتی که وجود دارد، در این‌باره اقدام و تاریخ خروج و مرز خروجی خود را انتخاب کنند. در غیر این صورت با توجه به تقسیم‌بندی که برای استان‌ها در نظر گرفته شده، با موانعی روبرو خواهند شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر تنها ویزای گروهی برای زائران اربعین صادر می‌شود، بیان کرد: بر اساس دستورالعملی که در سفارت و کنسولگری‌های عراق به آن عمل می‌شود، سامانه سماح سعی می‌کند ویزای گروهی برای زائران بگیرد، اما این اقدام برای کسانی که تک نفره هستند و می‌خواهند به صورت انفرادی ثبت‌نام کنند، مانعی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۷ ۱۹:۵۷

ویزای انفرادی فرستادم برای ویرایش از کجا انجام بدم.

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۸ ۰۱:۴۰

چرا اين قدر زمان ميبره من برا5شنبه ويزا ميخوام اما ثبت نام اينجاواومدن ويزا 7روز زمان ميخواد

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۸ ۲۳:۱۴

هرسال همین را میگین وب مردم الکی وعده میدین چراصدور ویزا اینقدر طول میکشه

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۲۰ ۲۲:۲۰

من رو عضو یه گروه 10 نفره کردن خواستم بدونم من میتونم با در دست داشتن گذرنامه و کپی از روادید به صورت تکی از مرز عبور کنم و منتظر بقیه اعضا گروه نمونم? خواهشا اگر کسی میدونه جواب بده ممنون

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۲۲ ۱۱:۴۱

بله شما اگه كپي ويزا را به مهر برجسته سفارت عراق دردست داشته باشي مانعي براي رفتن با گروه ندارين

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۲۲ ۱۵:۲۶

همسر من میخوان برای 3شنبه یعنی 25 آبان گذرنامه بگیره امروز 22امه اگ برن سفارت میتونن 1روزه بگیرن ویزا لطفا جواب بدین ممنون میشم واقعا ما شهرستان هستیم

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۲۳ ۱۳:۳۹

صادر کردن ویزا از سفارت

avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۱ ۱۴:۴۳

سلان ایااز امروز بعد هم میشه به صورت گروهی مثلا پنج نفر به کربلا سفر کرد یا نه باتشکر