• پنجشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۲۳:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95110705005
  • خبرنگار : 71454

گفت‌وگوی ترانه علیدوستی با نیویورک‌تایمز درباره تحریم اسکار

گفت‌وگوی ترانه علیدوستی با نیویورک‌تایمز درباره تحریم اسکار

ترانه علیدوستی در گفت‌وگویی کوتاه با نیویورک‌تایمز از دلایل تصمیمش برای تحریم مراسم اسکار ۲۰۱۷ گفت.

به گزارش ایسنا، علیدوستی در مصاحبه‌ای که از طریق ایمیل با این نشریه انجام داده، گفته است: حتی اگر بتوانم در مراسم اسکار شرکت کنم نیز این کار را نخواهم کرد چون از این‌که می‌بینم مردم عادی کشورم از حق قانونی‌شان برای ملاقات با فرزندانشان در خارج از کشور محروم می‌شوند، عمیقاً آزرده شدم.

بر اساس این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که این هفته دستوری اجرایی برای تعلیق حداقل ۳۰ روزه مهاجرت اتباع ۳۰ کشور از جمله ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به آمریکا صادر خواهد کرد.

ترانه علیدوستی نیز در واکنش به اظهارات «ترامپ» امروز در صفحه توئیتر خود نوشت ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان نژادپرستانه است، چه این ممنوعیت رویدادهای فرهنگی را شامل شود یا نشود، من به نشانه اعتراض در مراسم اسکار ۲۰۱۷ شرکت نخواهم کرد.

بازیگر فیلم «فروشنده» در ادامه مصاحبه با نیویورک تایمز عنوان کرد درباره تصمیمش با اصغر فرهادی صحبت نکرده و نمی‌داند چه کسی به نمایندگی از فیلم «فروشنده» در مراسم اسکار حضور خواهد یافت. وی همچنین گفت فرهادی معمولا بازیگران اصلی فیلم‌هایش را در مراسم خارجی با خود همراه می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا در ایران سفارت ندارد و ایرانی‌ها معمولا برای دریافت ویزا به کشورهای همسایه سفر می‌کنند. بسیاری از این مردم موارد پزشکی اورژانسی دارند و من مطمئنم همه مردم ایران تنها برای تعطیلات به آمریکا سفر نمی‌کنند و ممکن است موارد جدی‌تری داشته باشند.

علیدوستی و شهاب حسینی در جشنواره کن سال ۲۰۱۶ نیز اصغر فرهادی را همراهی می‌کردند و این فیلم در نهایت جایزه بهتری بازیگر مرد و فیلمنامه را از این رویداد سینمایی کسب کرد.

سخنگوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فعلا در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

«فروشنده» به نمایندگی از سینمای ایران به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه یافته و باید با آثاری از کشورهای آلمان، دانمارک، سوئد و استرالیا در این بخش رقابت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۸ ۰۶:۲۹

امریکا یا خوبه یا بده ! نه به شعار مرگ بر امریکا نه به اینکه همه دارن از این تصمیم امریکا میسوزن ! کشور خودشان است دوست ندارند همه را راه بدهند ! این خانم که از فعالان سرسخت حکومت تدبیر هستند ! از الان دارد به امریکا برای ویزا التماس میکند !!!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۸ ۲۱:۲۰

چقدرعمیق بررسی کردی و دلیل اینکارشو فهمیدی

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۹ ۲۰:۳۴

والا نمی تونم نظر شما رو بفهمم. نه مرگ بر آمریکا میگم نه از این تصمیم می سوزم ولی صد البته از اینکه اتباع کشورهای مهد تروریست در این لیست نیستند و شهروندان عادی کشورم مورد توهین قرار می گیرند متاسفم. والا خانم علیدوستی رو نمی دونم ولی گمانم واضحه برای رویداد مهم سینمائی جهان که با منت دعوت شده حاضر نیست بره و چجوری نتیجه گرفتین التماس می کنه نمی فهمم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۸ ۰۷:۲۹

یعنی مردمی که مشکل پزشکی اورژانسی دارن در راه امریکا بودن؟! جای تعجبه خانوم. از خونه تون بیاین بیرون و تو جامعه قدم بزنید.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۶

دوست عزیز من به شخشه یکی از بستگانم برای درمان بیماری فرزندانش به آمریکا سفر کرده است. لطفا بی خودی نظرات دلواپسانه ندهید.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۸ ۰۹:۳۹

خانم علی دوستی شنیدید میگن گربه دستش به دنبه نمی رسه میگه پیف بو میده ؟؟ عزیزم اساسا راحت نمیدن به آمریکا اونوقت تحریم میکنی ؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۰۹:۱۳

فکر میکنم بهتر باشه به جای نقد کردن عقاید دیگران، روی ادبیات فارسی تمرکز بیشتری کنی. با این دیکته ضعیف تو حتماً ویزا آمریکا را می گیری...

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۸ ۱۰:۳۷

آقای فرهادی اگر جسارت داشته باشد باید با خانم علیدوستی همراهی کند و در مراسم شرکت نکند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۸ ۱۹:۵۸

خانم عیلدوستی تصمیم درستی گرفتن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۸ ۱۹:۰۵

خجالت بکشید یک نفرم که داره به طور صحیح و فرهنگی به نژاد پرستی امریکایی ها اعتراض میکنه و خیلی با وقار داره از این رفتار اونها انتقاد میکنه اینجوری درموردش قضاوت میکنید ...

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۲

اصغر فرهادي نبايد برود

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۰۹:۰۶

سلام.ترانه علی دوستی صرفا برای پرستیژ کاری خودش این رفتار رو میکنه.اگه قرار ب اعتراض باشه مردم امریکا خودشون اعتراض و در نهایت تصمیم میگیرن.اما کشور خودشون و ب خودشون مربوط ک چ تصمیمی میگیرن.مگه ما اجازه میدیم امریکا دخالت کنه تو کشورمون و دولتمون?

avatar

بله کاملا حرف خانم علیدوستی درسته ایشون و حتی کشور ما خیلی برایشان مهم نیست که امریکا اونارو راه نده و نمیسوزند کشورهای دیگری هم برای رفتن هست امریکا که نشد بهشت اما این جسارت به کشور ما هست و نوعی دشمنی که ترامپ دارد

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۲:۲۳

خانم علیدوستی بهترین بازیگر ایرانه برین وطن فروشا به ... حرف بزنین اخه شماها عددی در برابر خانم علیدوستی نیستین که اینطور نظر میدین گیرم ترانه اشتب گفته شماها چرا دارین بهش حرف میزینین اون از کشورتون طرفداری کرده متاسفم برای همه ی شما بی صفتا تو این کشور رشد کردین خاکتونه#####