• پنجشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95121912589
  • خبرنگار : 71413

ساخت فیلم درباره «غول قاچاق مواد مخدر»

ساخت فیلم درباره «غول قاچاق مواد مخدر»

کمپانی «سونی» ساخت فیلمی را درباره «اِل چاپو» ملقب به سلطان مواد مخدر مکزیک، در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، «هالیوود ریپورتر» نوشت: «سونی پیکچرز» قرار است حق تولید فیلمی اقتباسی را درباره «ال چاپو» براساس کتاب «شکار ال چاپو: داستان تکان‌دهنده مرد قانون آمریکایی که تحت تعقیب‌ترین قاچاقچی جهان را دستگیر کرد»، خریداری کند.

«کول مرل» نویسنده این کتاب است که هنوز به بازار نیامده، اما برنامه ساخت فیلم اقتباسی آن طراحی شده است.   

«ال چاپو» با نام اصلی «خواکین گازمن لوئرا» یکی از بزرگ‌ترین تاجران مواد مخدر مکزیک و از قدرتمندترین رهبران جرایم سازمان‌یافته جهان، از رهبران کارتل سینالوآست. این کارتل بزرگترین شبکه قاچاق مواد مخدر است که مسئول سرازیر شدن مقدار زیادی کوکائین، ماری جوانا و آمفتامین به آمریکای شمالی است. قاچاق این مواد بیشتر از طریق دریا، هوا و تونل‌های زیرزمینی انجام می‌گیرد و تخمین‌ زده شده‌ است که این کارتل در ۵۰ کشور مختلف عضو دارد.

مجله «فوربز» او را در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد دنیا و با رتبه‌های ۴۱، ۶۰ و ۵۵ معرفی کرده است. او همچنین دومین مرد قدرتمند مکزیک است و به لرد مواد مخدر تمام تاریخ معروف است. «ال چاپو» علاوه بر این،‌ به خاطر چندین بار فرار از زندان‌ شهرت دارد؛‌ فرارهای عجیب او تاکنون سه‌بار تیتر روزنامه‌های جهان شده. اما او آخرین بار در سال ۲۰۱۶ به زندان افتاد و ماه ژانویه از زندان مکزیک به آمریکا تحویل داده شد.

طی سال ۲۰۱۶ مصاحبه اختصاصی و محرمانه «شان پن»، بازیگر اسکاری هالیوود با «خواکین گازمن» تحت عنوان «ال چاپو صحبت می‌کند: دیداری محرمانه با تحت تعقیب‌ترین مرد دنیا» حواشی بسیاری به پا کرد. این گفت‌وگو به همراه یک ویدیو دودقیقه‌ای از سوی نشریه «رولینگ استون» منتشر شد. این مجرم اوایل ژانویه پس از شش ماه فرار، اندکی پس از انتشار این مصاحبه،‌ توسط نیروهای امنیتی مکزیکی و آمریکایی در خانه‌اش واقع در سینالوآ دستگیر شد و حالا دوران حبسش را سپری می‌کند.

پروژه آینده «سونی» در رقابت با فیلم «کارتل» کمپانی «فاکس» ساخته می‌شود. «کارتل» براساس رمانی از «دُن وینسلو» ساخته می‌شود و کارگردانی آن بر عهده «ریدلی اسکات» است.

«سونی» هم قصد دارد کارگردان نام‌آشنایی را برای ساخت این پروژه انتخاب کند؛ گفته می‌شود «مایکل بی» یکی از گزینه‌های کنونی است. «شکار ال چاپو» قرار است روز ۱۷ اکتبر راهی سینماها شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha