• شنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 96010501072
  • خبرنگار : 71454

راهیابی «متهمین دایره بیستم» به جشنواره «هات داکس»

راهیابی «متهمین دایره بیستم» به جشنواره «هات داکس»

مستند «متهمین دایره بیستم» به کارگردانی حسام اسلامی به جشنواره بین‌المللی و معتبر مستند «هات‌داکس» کانادا راه یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند بلند «متهمین دایره بیستم» به کارگردانی حسام اسلامی در بخش "نمایش جهانی" بیست‌وسومین دوره جشنواره مستند «هات‌داکس» در کشور کانادا به روی پرده می‌رود.

این فیلم در بخش جایزه ویژه تماشاگران نیز به رقابت با سایر فیلم‌های منتخب جشنواره «هات‌داکس» خواهد پرداخت.

«متهمین دایره بیستم» برای اولین بار در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم و کارگردانی شد و سپس سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی‌وپنجمین جشنواره فجر را کسب کرد.

مستند «متهمین دایره بیستم» که توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است،سرگذشت یک گروه نوجوان بزهکار در گذر پنج سال از زندگی آنهاست. آنها به سرپرستی احسان، یکی از اعضای گروه، دزدی می‌کنند تا خرج رفیق‌شان که به خاطر آنها زندان افتاده را بدهند و رضایت شاکیهای او راجلب کنند.

پژوهشگر مستند «متهمین دایره بیستم» نسیم مرعشی است و سایر عوامل آن عبارتند از: تصویربردار: مهدی آزادی، صدابردار: احمد افشار، تدوینگر: مهدی جبین شناس، نویسنده گفتار متن: احسان لطفی و نسیم مرعشی، گوینده متن: حسام اسلامی، تهیه‌کننده: حسام اسلامی.

حسام اسلامی متولد سال ۱۳۶۰ در اهواز و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر است. رشید، درخت سفید، همسایه‌ها، غرامت، متروکه‌ها و نخجیر از دیگر آثار مستند این فیلمساز است.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند "هات‌داکس" کانادا مهمترین و بزرگترین جشنواره فیلم مستند و بازار فیلم در آمریکای شمالی است و یکی از مهمترین رویدادها برای مشاهده و بحث پیرامون مستندهای برجسته سال است و هر ساله میزبان بیش از ۲۰۰ فیلم و بیش از دو هزار مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده بین‌المللی است.

بیست‌و سومین جشنواره بین‌المللی مستند «هات داکس» از تاریخ ۲۷ آوریل تا ۷ می (۷ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در شهر تورنتو کانادا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha