• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96020402320
  • خبرنگار : 71461

«درصدد تقویت نقش بانوان در عرصه وحدت هستیم»

«درصدد تقویت نقش بانوان در عرصه وحدت هستیم»

 مشاور دبیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: از جمله برنامه‌های اتحادیه ارائه خدامات به بانوانی است که مورد هجوم وهابی‌ها و تکفیری‌ها قرار گرفته‌اند و ما برای رسیدن به این هدف راهکارها و برنامه‌هایی در عرصه مسائل اجتماعی فرهنگی و ... داریم.

به گزارش ایسنا، عفت شریعتی صبح امروز دوشنبه (۴ اردیبهشت) در نشستی که پیرامون معرفی «اهداف و برنامه‌های اداره کل بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی» برگزار شد با بیان اینکه امروز جهان اسلام در مرحله بیداری خود قرار گرفته هرچند توطئه‌های نظام سلطه در نظام بین‌المللی بیشتر شده است اظهار کرد: با تمام این اوصاف طلیعه مبارکی برای پیشبرد اهداف اسلام در جوامع بشری به وجود آمده است. یادمان نرفته که زمانی افرادی آرزو می‌کردند از نیل تا فرات را در اختیار داشته باشند، ولی امروز مدار اسلام در عراق،‌ سوریه، بحرین و... در حرکت است.

وی ادامه داد: دشمنان درصدد ایجاد فتنه و نفاق هستند و ما در مجمع تقریب در این راستا اهداف و گام‌های اساسی برداشته‌ایم. ما با همکاری و همدلی تمام جهان اسلام می‌توانیم اهداف مجمع را به مقصد برسانیم. از جمله اهداف این مجمع احیا و گسترش معارف اسلامی و دفاع از حریم قرآن و عزت و احیای سنت پیامبر(ص) است. امروز موج‌های تکفیری و داعش چه می‌کنند و ما به انتظار بیداری جهان اسلام هستیم و کوشش‌هایی را برای ایجاد آشنایی و تفاهم با علما، نخبگان، پیشوایان دینی و فرهنگی جهان اسلام داشته‌ایم.

 مشاور دبیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: همچنین ما در صدد هستیم که بتوانیم کوشش و تعلیم را در جوامع اسلامی به وسیله علما و دانشمندان ادامه بدهیم و در صدد ایجاد هماهنگی و جبهه واحد در مقابل توطئه‌های تبلیغاتی دشمنان اسلام علیه مسلمان هستیم. همچنین در رفع شبهاتی کم میان پیروان مذاهب جهان اسلام وجود دارد اقداماتی انجام داده‌ایم. انشاالله مجمع گام‌های اساسی خود را با کمک رسانه‌ها خواهد برداشت.

شریعتی در ادامه بااشاره به اینکه برای پیشبرد اهداف راهکارهایی شناسای شده است گفت: از جمله این راهکارهای ارتباط با انجمن‌ها در اقصی نقاط جهان با منظور ایجاد زمینه‌های فعالیت‌های مشترک، بررسی علمی، اجتماعی و فرهنگی مناسب در زمینه‌ی مسائل مشترک، ایجاد گسترش فعالیت‌های حوزوی و دانشگاهی در زمینه مسائل اسلامی و برپایی کنفراس‌هایی در مجامع بین‌المللی است.

او با اشاره به ا هداف میان مدت این مجمع تاکید کرد: از جمله اهداف ما تعامل سازنده در راستای حفظ اسلام و مسائل مشترک مسلمانان، ایجاد ساختارهای جدید در دنیا اسلام برای تقویت مناسبات ملل اسلامی است. از دیگر اهداف ما خنثی سازی تفرقه و توطئه‌های دشمنان و ایجاد حس خوشبینی و تفاهم میان پیروان مذاهب است.

مشاور دبیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به راهکارهای علمی و آموزشی این مجمع  افزود: ما در صدد تبادل استاد و دانشجو، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی،‌تشکیل گردهمایی علمی و با مشارکت اندیشه‌ورزان و نخبگان علمی و همچنین تاسیس  وراه‌اندازی سایت‌های علمی هستیم. ما در داخل کشور نیز باید همدلی را در میان مردم ایجادکنیم. علاوه بر اداره کل بانوان در مجمع اتحادیه‌هایی نیز در زمینه‌های مختلف وجود دارد که برنامه‌ها و راه کارهایی در عرصه مسائل تقریبی دارند. ازجمله برنامه‌های ما  برگزاری یک همایش ویژه بانوان همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) در کربلا بود که این همایش از طرف اتحادیه جهانی زنان مسلمان برگزار شد.

شریعتی گفت: برپایی و بزرگداشت حضرت خدیجه (س) را در عرصه ملی و بین‌المللی را نیز خواهیم داشت. همچنین درصدد راه‌اندازی  مجمع علمی بانوان نخبه هستیم که در آن زنان نخبه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دارند. از دیگر برنامه‌های ما همایش شب شعر در استان هرمزگان با حضور بانوان و تقریبی‌ها است و یک نشست مشترکی با طلاب و بانوان فعال در حوزهای علمیه درسراسر کشور داریم و قرار است در این نشست تفاهمنامه‌ای برای پیشبیرد اهداف مجمع امضا شود. در ماه مبارک رمضان نیز نشست شب با قرآن را داریم و از دیگر برنامه‌های ما گردهمایی خانواده‌های فعال در نهضت و بیداری اسلامی است.

 او با بیان اینکه ما باید بدانیم که ضرورت وحدت و دفاع از کشور و مقابله با تفرقه و نفوذ دشمنان بسیار ضروری است گفت: مادر این راستا برنامه‌هایی داریم که سیر تکاملی به خود می‌گیرند. از دیگر برنامه‌های این اتحادیه این است که بتوانیم به بانوان که در عرصه مسائل سیاسی آسیب‌هایی دیده‌اند خدامات اجتماعی ارائه بدهیم و در صدد ایجاد شغل برای جوانان هستیم. بانوان و کسانی که مورد هجوم تکفیریی‌ها و وهابی‌ها قرار گرفته‌اند در این مجمع به آنها کمک رسانی می‌شود.

مشاور دبیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه ما در نشست‌های خود در صدد تقویت نقش بانوان هستیم که آنها طلایعه داران وحدت در جهان باشند، یادآور شد : اداره کل امور بانوان مجمع تقریب خیلی سابقه طولانی ندارد و ما در صدد هستیم با استانداری‌های سراسر کشور برای تحقق وحدت تقریبی که مد نظر رهبری است  گام برداریم و نباید فراموش کنیم که آیت‌الله بروجردی و  مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی از پایه گذاران تقریب هستند و ما از برنامه‌های آنها استفاده می‌کنیم و در صدد ادامه راه آنها هستیم.و همواره در این همایش‌ها اصول اصلی مد نظر ما است.

شریعتی ادامه داد:ما برای رسیدن به اهداف خود از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم . با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ کرده‌ایم که در نمایشگاه کتاب، کتاب‌هایی در راستای فعالیت‌های تقریبی داشته باشیم. حتی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم می‌تواند دراین عرصه تاثیر گذار باشد و ما با معاونت‌های فرهنگی نهادها هماهنگی‌هایی داشته‌ایم که بتوانیم از ظرفیت بانوان برای رسیدن به وحدت بهره ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha