• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 96062917277

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

عادل فردوسی‌پور به تماشای یک تئاتر نشست، پروژه‌ی جدید کارگردان «خانه دیگری»، «آدم خانگی» بهترین انیمیشن در هند و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش ایسنا، عادل فردوسی‌پور در چهل و پنجمین اجرای فیلم‌تاتر «آینه‌های روبرو» به کارگردانی محمد رحمانیان در تالار وحدت به تماشای این تئاتر نشست و پس از اتمام اجرا به دعوت عوامل گروه به روی سن آمد.
عادل فردوسی‌پور پیش از این در نمایش «فنز»  که به فوتبال و حواشی جذاب و  طرفداران آن می‌پرداخت با محمد رحمانیان همکاری داشته است .
آخرین روز اجرای فیلم تاتر «آینه‌های روبرو» روز سی‌ام شهریور ماه است که به دلیل آغاز ماه محرم به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. نویسنده‌ی این اثر بهرام بیضایی است و با کارگردانی محمد رحمانیان و تهیه‌کنندگی اجرایی آزیتا موگویی هرشب ساعت 18:30 در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود .
حبیب رضایی، بهنوش طباطبایی، احسان کرمی، علی تاجمیر، رویا بختیاری، الهه حسینی، نوشین اعتماد و رویا تیموریان بازیگران اصلی صحنه‌ی  این فیلم‌تاتر هستند و بسیاری از بازیگران شاخص همچون داریوش ارجمند،  بهزاد فراهانی، پرویز پورحسینی، هومن برق‌نورد، مجید مظفری، علی عمرانی، مهران احمدی، شقایق فراهانی، افشین هاشمی، حمید امجد، هدایت هاشمی و ....بازیگران پرده‌ی این فیلم‌تاتر هستند.

کارگردان «خانه دیگری» فیلمی درباره پروتزهای زیبایی  می‌سازد

بهنوش صادقی کارگردان «خانه دیگری» بزودی فیلمی درباره پروتز های زیبایی خواهد ساخت.

بهنوش صادقی که سال گذشته با فیلم «خانه  دیگری» به نویسندگی مهنوش صادقی در جشنواره‌ی فیلم فجر حضور داشت درباره‌ی قصه‌ی فیلم جدیدش گفت: حدود یک سال است که مهنوش صادقی (خواهرم) در حال نگارش فیلمنامه‌ی فیلم جدیدمان به نام «پروتز» است که  به تازگی نگارش فیلمنامه به پایان رسیده و در بانک فیلمنامه خانهی سینما به ثبت رسانده‌ایم و همزمان با تهیهکننده‌ایی برای ساخت به توافق رسیده‌ایم و به زودی برای پروانه ساخت اقدام خواهیم کرد.

 او درباره‌ی قصهی فیلم گفت:  قصه‌ی «پروتز» درباره عملهای جراحی زیبایی است که جوانان و بخصوص دختران را به شدت درگیر خود کرده  و ما با نگاهی متفاوت و با لحنی طنازانه به آن خواهیم پرداخت.

«آدم خانگی» برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره NEZ هند شد

فیلم انیمیشن «آدم خانگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مرضیه ابرار پایدار» موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی NEZ هند شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سومین دوره جشنواره بین‌المللی NEZ طی روزهای 24 تا 26 شهریورماه 96 در شهرهای کلکته و بنگال‌غربی هند برگزار شد و «آدم خانگی» در رقابت با 40 فیلم دیگر از کشورهای مختلف جهان، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم انیمیشن این جشنواره شد.

پیشتر اعلام شده بود که «آدم خانگی» در لیست 15 فیلم کوتاه انیمیشن برتر جشنواره کانتربری Canterbury انگلیس قرار گرفته است. این جشنواره طی روزهای 7 تا 8 مهرماه 96 در انگلستان برگزار می‌شود.

«آدم خانگی» در جشنواره‌ بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول SICAF و جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌جنوبی نیز به نمایش درآمده است. این فیلم نامزد دریافت جایزه از دهمین جشنواره جهانی فیلم محیط زیستی «کوالالامپور» مالزی هم شده است که طی روزهای ۲۳ تا ۲۹ اکتبر 2017 برگزار خواهد شد.

انیمیشن «آدم خانگی» داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند...

مهمانان ویژه «هفت عصر هفتم پاییز»

علیرضا رحیمی، حجت الله ایوبی، نسیم ادبی و مریم امیرجلالی مهمان ویژه «هفت عصر هفتم پاییز» شدند.

به گزارش روابط عمومی نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در تازه‌ترین اجراهای این نمایش، مهمانان ویژه‌ای به تماشای آخرین اثر ایوب آقاخانی نشستند که از جمله آنها می‌توان به علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس؛ حجت الله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی و نیز نسیم ادبی و مریم امیرجلالی از بازیگران هنرمند کشور اشاره کرد.

رحیمی: مجریان نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» حاملان امانتدار تاریخ بودند

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس پس از تماشای این نمایش به دست‌اندکاران آن خسته نباشید گفت و افزود: اگر بخواهیم تعبیری را برای مجریان این نمایش به کار ببریم، باید گفت به معنای واقعی کلمه حاملان تاریخ بودند؛ حاملان تاریخ دفاع مقدس در عین امانتداری.

وی گفت: نکته‌ای که در این تئاتر مشهود بود، آن است که مخاطب با هر طبقه و تفکری می‌توانست تاریخ را با امانتداری کامل در این نمایش دریافت کند.

رحیمی بیان کرد: من نیز به عنوان نماینده مجلس و رزمنده‌ای که افتخار حضور در میدان جنگ برای کشور و انقلاب را داشتم، با تمام وجود از تک‌تک عزیزان دست‌اندکار در این اجرا تشکر می کنم و دست همه آنها را می بوسم و امیدوارم کارهای ارزشمند بعدی آنها را نیز بتوانم ببینم.

وی همچنین درباره وضعیت تئاتر گفت: در شرایطی که اهالی هنر مظلومانه تاریخ را با کمال هنرمندی به جامعه فعلی و نسل‌های جدید عرضه می‌کنند، شاهد تئاتری روی صحنه هستیم که مخاطب را از سال 96 به سال 61 و از تهران به خرمشهر می‌برد؛ یعنی در اوج هنرمندی تاریخ و جغرافیا و مکان و زمان را جابجا می‌کنند و تاثیرگذار هستند.

این نماینده مجلس افزود: ما به عنوان افرادی که مسئولیت داریم حتما قدردان این عزیزان هستیم. این قبیل کارها انگیزه بیشتری به ما می‌دهد تا فضاهای بیشتری را ایجاد کنیم که هنر تئاتر از مظلومیت بیرون بیاید و هنرمندان هم از امنیت حرفه‌ای، شغلی و روانی بیشتری برخوردار باشند.

ایوبی: تئاتر یک هنر فرهیخته و باسواد است

همچنین حجت الله ایوبی درباره «هفت عصر هفتم پاییز» گفت: نمایش زیبایی بود که متن بسیار خوبی داشت و خیلی خوب ابعاد مختلف یک موضوع را به هم مربوط کرد تا جایی که من به عنوان مخاطب گذر زمان را احساس نکردم.

وی با بیان اینکه هر دو بازیگر بازی خوب و درخشانی داشتند و من احساس می‌کردم جمعیت هم آنها را همراهی می‌کردند، ادامه داد: خوشبختانه اهالی هنر وظیفه خود را در تمام رشته‌ها به خوبی انجام می‌دهند؛ دلیل آن هم استقبالی است که از کارهای آنها می‌شود ضمن آنکه تئاتری‌ها در بین اهالی هنر یک ویژگی دارند که گویای آن است تئاتر یک هنر فرهیخته و باسواد است و مخاطب ارتباط زنده لحظه به لحظه با بازیگر را احساس می‌کند.

رئیس سابق سازمان سینمایی افزود: این هنرمندان در حد توان خود سعی کردند شور و حس دفاع مقدس را به مخاطب منتقل کنند و دلیلش هم این است که امروز بعد از سالهای سال مخاطب دارند و همه مردم حاضرند با علاقه به تماشای کار آنها بنشینند.

تفاهمنامه همکاری میان مدرسه ملی سینمای ایران و خانه سینما امضا شد

در راستای مسولیت و نقش جدید مدرسه ملی سینما در برنامه‌های جامع سینمای ایران ،خانه سینما و مدرسه ملی سینما تفاهم‌نامه همکاری جهت ارتقاء و توسعة دانش فعالان عرصة سینما و حرکت نظام‌‏مند به سوی استانداردسازی روش‏‌ها و فرایندهای تولید در سینمای ایران امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری؛ عصر روز سه شنبه 28 شهریور در حضور رییس سازمان امور سینمایی و مدیران سایر موسسات تابعة سازمان، مدرسه ملی سینمای ایران و خانه سینما در راستای برنامه‌های جامع سازمان سینمایی مبنی بر توسعه کلان سینما در همه بخش‌ها،تفاهمنامه همکاری آموزشی امضا کردند.

براساس این گزارش،در متن این تفاهمنامه که به امضای منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما و روح‏الله حسینی، مدیرعامل مدرسه ملی سینما رسید، آمده است: "این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اهداف بلند سینمای ایران و در جهت به روزرسانی، ارتقاء و توسعة دانش فعالان عرصة سینما و حرکت نظام‏مند به سوی استانداردسازی روش‏ها و فرایندهای تولید در سینمای ایران، و همچنین ایجاد ارتباط موثر و معنادار میان حوزه دانش و بازار کار سینما در قالب تعامل با مراکز دانشگاهی و توانمندسازی و اشتغال‏پذیری دانشجویان سینما میان مدرسه ملی سینمای ایران و خانه سینما منعقد می‏گردد.

حضور پریناز ایزدیار در یک برنامه

«تب تاک» به تهیه کنندگی، سردبیری و اجرای محسن سرافراز برنامه‌ای که قرار است به آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی‌ بپردازد. در این برنامه سعی شده با چهرههای در عرصه‌های سیاست، فرهنگ و هنر، و... که حرفهای بسیاری برای گفتن دارند ‌گفت و گو شود.

در قسمت اول این برنامه که پنجشنبه (۳۰ شهریور) ساعت ۲۰ به طور اختصاصی از سایت فیلیمو پخش می‌شود، پری ناز ایزدیار بازیگر فیلم سینمایی «تابستان داغ» درباره این فیلم و تبعات اجتماعی اختلافات خانوادگی به بحث و گفت و گو می‌پردازد.

مستند «قاشق» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره زیمبابوه شد

فیلم مستند قاشق از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی جلال ویسی، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره زیمبابوه شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی زیمبابوه که در اوایل سپتامبر 2017 در این کشور آفریقایی برگزار شد، فیلم مستند «قاشق» ساخته جلال ویسی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند این جشنواره شد.

در این دوره از جشنواره زیمبابوه، حدود 200 فیلم از 42 کشور جهان شرکت داشتند.

مستند «قاشق» زندگی کودکان و نوجوانانی که توسط پدران و مادرانشان بر سر مسائل تربیتی تنبیه می‌شوند را بازگو می‌کند.

در کارنامه فیلمسازی جلال ویسی فیلمساز 32 ساله سنندجی، ساخت مستندهای «به سوی افق» و «آئین گروس» نیز به چشم می‌خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha