• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96080402261
  • خبرنگار : 71475

نخست وزیر سابق قطر: روابط گرمی میان برخی کشورهای عربی با اسرائیل وجود دارد

نخست وزیر سابق قطر: روابط گرمی میان برخی کشورهای عربی با اسرائیل وجود دارد

نخست وزیر سابق قطر با اشاره به توطئه‌چینی برای سرنگونی نظام قطر از سوی چهار کشور تحریم کننده دوحه، از وجود روابط گرمی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی سخن گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، "حمد بن جاسم آل ثانی"، نخست وزیر پیشین قطر گفت: چهار کشور تحریم کننده قطر (عربستان، امارات، بحرین و مصر) برای سرنگونی نظام قطر توطئه‌چینی کردند.

بن جاسم با اشاره به اظهارات امیر سابق قطر که پیش از بحران قطع روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، طوفان جنجال رسانه‌ای را به راه انداخت، گفت: این اقدامات مقدمه‌ چینی از پیش طراحی شده علیه قطر بود.

وی خاطرنشان کرد که از جمله درخواست‌های کشورهای تحریم کننده قطر عدم تعامل دوحه با جنبش حماس فلسطین بود، اما این کشورها به ویژه مصر امروز خود با این جنبش تعامل دارند.

درمورد آنچه که درخصوص روابط خوب میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی گفته می‌شود، بن جاسم اظهار داشت: ما می‌دانیم که روابط گرمی میان برخی کشورهای برادر با اسرائیل وجود دارد و در صورتی که این روابط به مقدسات و حقوق فلسطینی‌ها آسیبی نرساند، مخالف آن نیستیم.

نخست وزیر سابق قطر درخصوص روابط این کشور با رژیم صهیونیستی با اشاره به این مساله که این روابط بعد از نشست مادرید آغاز شد، تصریح کرد: برای گشایش روابط با آمریکا این مسئله لازم بود.

از سوی دیگر، سایت مرآة البحرین گزارش داد، نخست وزیر پیشین قطر در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت، میانجیگری قطر برای حل درگیری‌ها در بحرین با هماهنگی با آمریکا و بحرین انجام شده است.

بن جاسم افزود: ما با بحرین برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز با معترضان و عقب راندن آنها از میدان به توافق رسیدیم.

وی درمورد اتهام‌افکنی‌های منامه علیه دوحه مبنی بر حمایت از مخالفان برای تغییر خاندان حاکم در بحرین گفت: چگونه با مخالفان برای تغییر خاندان حاکم بحرین همسو بوده باشیم؟ هرچه که برای همسایه رخ دهد بر روی ما هم تاثیر خواهد داشت. پس چگونه به این مسئله فکر کنیم؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha