• دوشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۰۰:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96080704163
  • خبرنگار : 71461

معاون ستاد اقامه نماز در غرفه ایسنا:

دشمن به دنبال اَندلُسی کردن کشور است

دشمن به دنبال اَندلُسی کردن کشور است

معاون ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال اَندلُسی کردن کشور است، گفت: امروز دشمن می‌خواهد با استفاده از فضای مجازی و نرم‌افزارهای روز در وجود جوانان ما رخنه کند و با به انحطاط کشیدن آنها، فرهنگ اقامه نماز را در جامعه کم‌رنگ کند.

«مسعود دریس» با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در عرصه فضای مجازی بسیار گسترده شده، چرا که ما از دوران گزار سنگ و کشاورزی در عرصه جدیدی قرار گرفته‌ایم و آن عرصه سایبری و فضای مجازی است که تمام زندگیِ افراد را فرا گرفته است. حتی گاهی فعالیت در این فضا چند برابر زندگی حقیقی ما است و بعضا برخی در این فضا نفس می‌کشند.

وی ادامه داد: مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه فضای مجازی بسیار موثر، کارآمد و مفید بوده و ستاد اقامه نماز هم درصدد است از این ظرفیت‌ها و استعدادهای نسل جوان در عرصه فضای مجازی استفاده کند و به تولید محتوای اسلامی بپردازد. سخنان رهبری، رهنمود و نقشه راهِ ما در فضای مجازی است و بر همین اساس در بیست‌وششمین اجلاس سراسری نماز که ۳۰ آذرماه در بندرعباس برگزار می‌شود، ما شعار نماز و فضای مجازی را انتخاب کرده‌ایم.

معاون ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: تولید آثار محتوایی بر اساس مفاهیم دینی و نماز همچنین ارائه مقالات از جمله فعالیت‌های ما در این عرصه است و فراخوان فرهنگی و هنری نیز برای جوانان و نخبگان در این عرصه داشته‌ایم که بتوانیم به تولید محتوای اسلامی بپردازیم و تاکنون هزار اثر به دبیرخانه دائمی ستاد اقامه نماز ارسال شده و استان‌های مختلفی در حال برگزاری پیش اجلاسیه نماز هستند.

۷۵ درصد از جوانان ما به نماز علاقه‌مند هستند. گروهی در رابطه با نماز صبح سهل‌انگاری دارند، اما بیش از ۸۰ درصد جوانان نماز را از پدر و مادر و خانواده‌های خود فرا گرفته‌اند

«دریس» ادامه داد: در این اجلاس‌ها، دستاوردهای اجلاس‌های قبلی به نمایش گذاشته می‌شود و ما به دنبال این هستیم که با شناسایی فضای مجازی اقدامات بیشتری در این عرصه داشته باشیم و به تولید محتوا بپردازیم که از جمله اقدامات ما، رونمایی از سایت جدید ستاد اقامه نماز کشور است که با رویکرد اطلاع‌رسانی این اقدام را انجام داده‌ایم و ۴۰ پوستر در خروجیِ سایت قرار گرفته است. همچنین تیزرهای یک دقیقه‌ای و اپلیکیشن‌هایی در عرصه نماز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان تا پانزدهم آبان‌ماه می‌توانند آثار خود را به ستاد اقامه نماز ارسال کنند و به تعبیر آقای قرائتی، این اجلاسِ نماز یک جرقه‌ای است برای شکل‌گیری اقامه نماز در جامعه و فضای مجازی یک فضایی است که می‌توانیم از آن استفاده و بهره فراوانی ببریم. بیشترین آسیب اکنون در جامعه ما از فضای مجازی به وجود می‌آید و نور نماز می‌تواند این آسیب‌های کاربران را به حداقل برساند.

معاون ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ مراجعه کنیم، می‌بینیم زمانی تاریخ سقوط می‌کند که نماز در آن ضایع شده است. ابتدا نماز را ضایع می‌کنند و بعد به سراغ شهوات می‌روند و همین امر سبب سقوط جامعه می‌شود. دشمن در فضای مجازی به دنبال اَندلُسی کردن کشور است. امروز می‌خواهد با نقشه و نرم‌افزارهای روز به خانه‌های مردم ورود پیدا کند و از این طریق به دنبال ترویج افکار عمومی اومانیسم و سکولاریسم است و می‌خواهد جامعه را به انحطاط بکشاند.

دریس تاکید کرد: طبق تحقیقاتی که در دو سال گذشته در ستاد اقامه نماز کشور داشته‌ایم و چهار هزار نفر جامعه آماری ما است و ۳۰ سوال از طریق کارشناسان علوم اجتماعی و روانشناسی تهیه شده و در ۱۰ استان با گونه‌های مختلف و در بین اقشار مختلف جامعه توزیع شد، ۷۵ درصد از جوانان ما به نماز علاقه‌مند هستند. گروهی از این‌ها در رابطه با نماز صبح سهل‌انگاری دارند، ولی بیش از ۸۰ درصد جوانان ما نماز را از پدر و مادر و خانواده‌های خود فرا گرفته‌اند.

وی ادامه داد: حضور جوانان در راهپیمایی اربعین، مهدیه‌ها و شهدای مدافع حرم حاکی از آن است که آنها به اقامه نماز اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. ما درصدد هستیم که نگاه جامعه به اقامه نماز یک نگاه دائم و مثمرثمر باشد. جوانان ما در عرصه فعالیت هایی همچون نانو، صنعت موشک، هوافضا و ... در کشور فعال هستند و این اقدامات را جوانان انقلابی انجام می دهند که حتی به نماز شب خود اهتمام ویژه ای داشته اند.

زمانی تاریخ سقوط می‌کند که نماز در آن ضایع شد؛ ابتدا نماز را ضایع می‌کنند و بعد به سراغ شهوات می‌روند و همین امر سبب سقوط جامعه می‌شود

معاون ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: بنده این را با قاطعیت می گویم که صد درصد جوانان ما که در مدافعان حرم حضور داشته‌اند بر اقامه نماز و بخصوص نماز نافله تاکید بسیار زیادی داشته‌اند و جزو وصیت‌های آنهاست که به نماز اهمیت زیادی داده شود. باید نظارت و ارزیابی بیشتری در رابطه با بحث نماز در جامعه داشته باشیم. خوشبختانه با فعالیت‌های ستاد نماز جماعت‌ها و نمازخانه‌های بین راهی از لحاظ کمّی و کیفی بسیار از گذشته پربارتر و فعال‌تر شده‌اند.

دریس افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید در عرصه فعالیت‌های اقامه نماز فعالیت‌های بیشتری داشته باشند و در این راستا باید فرمایشات رهبری را نصب‌العین خود قرار بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به حاشیه‌های پیش آمده اخیر در رابطه با آقای قرائتی و آقای دوربینی در پاسخ به سوال ایسنا، گفت: آقای قرائتی با تمام بزرگی که داشتند، در شبکه‌ های مختلف بابت این مساله عذرخواهی کردند و همین رفتار آقای قرائتی نشان از بزرگی و شهامت ایشان دارد.

معاون ستاد اقامه نماز کشور گفت: بنده از زبان خودم می‌گویم، آنهایی که علیه آقای قرائتی در این موضوع صحبت کردند چگونه می‌خواهند عذرخواهی کنند؟ آیا آنها هم جسارت آقای قرائتی را دارند که از اشتباه خود عذرخواهی کنند؟ این رفتار آقای قرائتی ایشان را در دل مردم محبوب‌تر کرد و نشان از آن دارد که همواره در کارهایشان اخلاص داشته و برای خدا کار می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha