• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 96082916839
  • خبرنگار : 71432

هشدار عفو بین‌الملل درباره تاثیر مخرب سوءاستفاده آنلاین از زنان

هشدار عفو بین‌الملل درباره تاثیر مخرب سوءاستفاده آنلاین از زنان

"عفو بین‌الملل" در یک گزارش جدید نسبت به تاثیر مخرب و هشداردهنده‌ای که سوءاستفاده‌ و آزار و اذیت در رسانه‌های اجتماعی روی زنان دارد هشدار داد.

به گزارش ایسنا،‌ نتایج تحقیق انجام شده در سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد: سوء استفاده و اذیت و آزار در رسانه‌های اجتماعی تاثیر مخربی روی زنان دارد و زنان سراسر جهان در نتیجه این تجربیات آنلاین دچار استرس، اضطراب و اختلالات مشابه شده‌اند.

ماه گذشته تعدادی از زنان در سراسر جهان در اقدامی، شبکه اجتماعی توئیتر را برای مدت یک روز تحریم کردند. این اقدام در نتیجه عکس‌العمل ناکافی توئیتر در برابر اذیت و آزارهایی بود که این زنان به شکل آنلاین تجربه کرده بودند. همچنین این زنان تجربیات تلخ خود از سوء استفاده‌های آنلاین را به اشتراک گذاشتند. بسیاری از این اذیت و آزارها نقض آشکار استانداردهای عمومی توئیتر بوده و هنوز از این شبکه اجتماعی پاک نشده‌ است.

این اعتراض و انتقاد آغازگر بحث و گفتگوهای جهانی در مورد اقداماتی شد که شبکه‌های اجتماعی باید در پاسخ به این سوء استفاده‌ها که در شبکه‌های اجتماعی متداول شده انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "عفو بین‌الملل"، این سازمان به بررسی تجربیات زنان ۱۸ تا ۵۵ ساله در دانمارک، ایتالیا، نیوزیلند، لهستان، اسپانیا، سوئد، انگلیس و آمریکا پرداخت. نزدیک به یک چهارم این زنان (حدود ۲۳ درصد) که در این بررسی شرکت کرده بودند حداقل یک بار تجربه سوء استفاده و اذیت و آزار آنلاین را داشته‌اند که از ۱۶ درصد در ایتالیا تا ۳۳ درصد در آمریکا متفاوت بوده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha