• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 00062108573
  • خبرنگار : 71431

رییس پلیس پایتخت خبر داد

جریمه بیش از ۴۵ هزار خودرو تا ظهر امروز به دلیل عدم رعایت طرح زوج و فرد از در منزل

جریمه بیش از ۴۵ هزار خودرو تا ظهر امروز به دلیل عدم رعایت طرح زوج و فرد از در منزل

فرمانده انتطامی تهران بزرگ از اعمال قانون بیش از ۴۵ هزار دستگاه خودرو به دلیل عدم توجه به مصوبه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل تا ظهر امروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری امروز خود که با حضور برخی از روسای پلیس‌های تخصصی برگزار شد با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: با توجه به مصوبه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل از صبح امروز ۴۲۰ تیم اختصاصی از ماموران پلیس راهور اقدامات خود در این خصوص را آغاز کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی مناسبی در این خصوص انجام نشده بود ما به مامورانمان تاکید کردیم که با رویکرد ارشادی اقدامات خود را انجام دهند. البته در برخی موارد نیز نسبت به اعمال قانون این خودروها اقدام شده که از صبح امروز تا ظهر امروز در مجموع ۴۵ هزار خودرو مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

جریمه ۲۰ هزارتومانی بازدارندگی ندارد

رحیمی از مبلغ جرائم نیز انتقاد کرد و گفت: رقم این جریمه حدود ۲۰ هزارتومان است که تناسبی با تخلف ندارد و فاقد بازدارندگی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به قانون هوای پاک گفت: انتظارما این است که این قانون به طور کامل اجرا شود و تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند. ما بارها اعلام کردیم که پلیس به وظایف خود عمل می‌کند و این آمادگی را نیز داریم که در چهارچوب قانون به دستورات و مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوای شهر تهران عمل کنیم، اما لازم است که همه به اجرای قانون توجه داشته باشند تا آلودگی هوا کمتر شود

وی با اشاره به موضوع خودروهای فرسوده گفت:‌امروز یک خودرویی که چهل سال سن دارد در حال حرکت در معابر است، آن را متوقف می‌کنیم و آن وقت یک گواهی معاینه فنی به ما نشان می‌دهد. لازم است که بر مراکز معاینه فنی نظارت مستمری وجود داشته باشد.

خبر مرتبط: برخورد پلیس با فروش ارز با قیمت بالاتر از بانک مرکزی

رحیمی همچنین با تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نوی میلادی اعلام کرد که به همین مناسبت به سربازان اقلیت‌های مذهبی در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یک هفته مرخصی تشویقی داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha