• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400012312245
  • خبرنگار : 71516

ناخرسندی فلسطینی‌ها از تماس نگرفتن بایدن با عباس

ناخرسندی فلسطینی‌ها از تماس نگرفتن بایدن با عباس

منابع فلسطینی اعلام کردند که مسئولان تشکیلات خودگردان از تماس نگرفتن رئیس‌جمهور آمریکا با محمود عباس ناخرسند هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع فلسطینی اعلام کردند، تماس جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تأخیر افتاده درحالی که پیش‌بینی می‌شد بایدن برای ازسرگیری روابط تماس بگیرد.

این منابع گفتند، اما واشنگتن در مسیر ازسرگیری روابط به کندی پیش رفت و تا به این لحظه جدول زمانی برای چنین تماسی وجود ندارد. اما درباره ماهیت روابط در مقایسه با دولت سابق شاهد پیشرفت هستیم.

دولت سابق آمریکا تمام تماس‌ها با تشکیلات خودگردان فلسطین و کمک‌های مالی را قطع و دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) در واشنگتن را بست. این اقدامات بعد از مخالفت فلسطین با طرح به اصطلاح صلح معروف به "معامله قرن" اتخاذ شد. اما دولت بایدن این روش را تغییر داده و تماس‌ها را ازسرگرفته است با این حال ازسرگیری تماس در سطح بسیار پایینی از طریق هادی عمرو، مسئول پرونده فلسطین و رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه است. دولت آمریکا همچنین کمک‌های مالی به فلسطین را ازسرگرفته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان روابط دوجانبه با آمریکا است و می‌خواهد واشنگتن کنسولگری خود را در قدس شرقی افتتاح کند و مجددا دفتر سازمان ساف را در واشنگتن بازگشایی کند. همچنین فلسطین می‌خواهد آمریکا سازمان ساف را شریک اصلی صلح بداند نه یک گروه "تروریستی". فلسطینی‌ها درک می‌کنند که برخی از این پرونده‌ها در گرو تماس یا دیدار عباس و بایدن است. فلسطینی‌ها فکر می‌کردند این تماس‌ چند هفته پیش انجام شود اما انجام نشد. عباس طی این مدت تماس‌های آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را پاسخ نداد و خواهان تماس با بایدن شد.

پیشتر یک مسئول ارشد آمریکایی تأکید کرد که تأخیر در تماس بایدن با عباس نشانه موضع منفی نیست بلکه دلیل آن تنها این است که بایدن باید تمام انرژی و وقتش را صرف نیازهای مردم آمریکا کند.

وی گفت: ما روابط را بسیار جدی می‌گیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha