• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400012312431
  • خبرنگار : 71496

ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه: تا آزادی تمامی زندانیان اعتراضات بحرین ادامه دارد

 ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه: تا آزادی تمامی زندانیان اعتراضات بحرین ادامه دارد

یکی از مسؤولان ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در حمایت از زندانیان سیاسی این کشور تاکید کرد: تا زمانی که تمامی بازداشتی‌ها آزاد نشوند، اعتراضات ما در بحرین هرگز خاموش نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، در حالی که مسؤولان رژیم آل خلیفه در پی تظاهرات برای آزادی زندانیان سیاسی در این کشور، تعدادی از آنها از جمله برخی فعالان سیاسی را آزاد کردند اما اعتراضات بحرینی‌ها برای آزادی تمامی بازداشتی‌های سیاسی زن و مرد ادامه دارند.

ابراهیم العرادی، مدیر دفتر سیاسی ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه در بحرین نیز در گفتگو با المیادین ضمن تاکید بر تشدید بیماری‌های زندانیان سیاسی این کشور اظهار کرد: بسیاری از زندانیان سیاسی حاضر در زندان‌های آل خلیفه در واقع گروگان هستند و تا زمانی که تمامی آنها که تعدادشان به هزاران تن می‌رسد، آزاد نشوند، اعتراضات ما در بحرین هرگز خاموش نخواهند شد.

العرادی در ادامه گفت: اینکه مسؤولان آل خلیفه این زندانی‌ها را آزاد نمی‌کنند در واقع به دلیل ترس آنها از بازگشت جنبش مسالمت‌آمیز برای اجرای اصلاحات در کشور است.

این مسؤول ائتلاف انقلاب ۱۴ فوریه بحرین افزود: ما فقط حقوق خود را می‌خواهیم، با حاکمیت تمامیت‌خواه مخالفیم و خواهان حاکمیت سیاسی هستیم که خودمان آن را انتخاب کنیم.

جمعیت وفاق ملی بحرین چند روز قبل از شهادت عباس مال الله، زندانی سیاسی این کشور در زندان‌های رژیم آل خلیفه در نتیجه شرایط خطرناک و غیرانسانی خبر داده بود.

طبق گزارش مرکز حقوق بشر بحرین، مال الله چهل و هشتمین زندانی بحرینی است که از سال ۲۰۱۱ در داخل زندان‌های این کشور به شهادت رسیده است.

این مرکز در ادامه آزادی تمامی زندانی‌هایی را که به دلیل مسایل سیاسی و حقوقی در این کشور بازداشت شده‌اند، آغاز تحقیقاتی بی‌طرف و مستقل در مورد پرونده فوت مال الله و محاکمه کسانی را که دست داشتن‌شان در این موضوع ثابت شود، خواستار شد.

مناطق مختلف بحرین در طول چند روز گذشته شاهد تظاهرات خانواده‌ها و مادران بازداشتی‌های سیاسی و درخواست برای آزادی آنها در سایه شیوع ویروس کرونا بوده‌اند.

مسؤولان آل خلیفه ۱۷ مارس ۲۰۲۰ میلادی ۱۴۸۶ زندانی را آزاد کردند که از این تعداد ۹۰۱ تن به دلیل مسایل انسانی شامل عفو پادشاهی شده و برای ۵۸۵ تن دیگر نیز مجازات‌های جایگزینی در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha