• پنجشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400012615059
  • خبرنگار : 30054

نحوه انتخاب بهترین لوله جدار چاه چگونه است؟

نحوه انتخاب بهترین لوله جدار چاه چگونه است؟

استفاده از لوله جدار چاه فولادی از دیرباز تاکنون مورد توجه کشاورزان و صنایع بوده است.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام فامکو، لوله جدار چاه یکی از انواع لوله های درزدار می باشد که در نوع شیار دار و بدون شیار (مشبک و غیر مشبک) تولید و عرضه می شوند. جهت استفاده از آب های زیر زمینی در داخل چاه روی دیواره لوله، شیار هایی با اندازه و سایز مشخص به دو صورت دستی و دستگاهی (ماشینی) ایجاد می کنند.

در روش دستی شیارها توسط دستگاه هوا برش ایجاد می شوند و دقت لازم را ندارند، اما در روش دستگاهی می توان از نقشه و استانداردهای خاص مربوط به آن برای ایجاد شیارهای دقیق و منظم استفاده کرد.

بنابراین تنها تفاوت آنها تمیزی و منظم بودن شیار دستگاهی می باشد ولی از نظر عملکردی تفاوتی با یکدیگر ندارند. از این لوله اغلب در صنایع حفاری و پتروشیمی، کشاورزی و عمرانی استفاده می شود.

چاه هایی که به منظور رسیدن به آب سفره های زیر زمینی و یا نفت و گاز و غیره حفر می شوند ممکن است به دلایل مختلف دچار ریزش شوند، به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق و تقویت دیواره چاه از لوله هایی به عنوان جدار یا غلاف استفاده می کنند. هم چنین این لوله ها وظیفه رساندن سیال از اعماق زمین به سطح زمین را بر عهده دارند.

لوله های جدار چاه از جنس فولاد شامل لوله فولادی بدون درز یا مانیسمان، لوله درزمستقیم و لوله اسپیرال  معمولا در قطر های ۶ تا ۱۶ اینچ و ضخامت های ۴ تا ۱۰ و با استاندارد  ASTM D-۱۷۸، ASTM D-۲۲۴۱، ASTM D-۲۷۴۰، AWWAC۹۰۰، AWWAC۲۰۰ و API۵L تولید می شوند.

کاربرد اصلی لوله های جدار چاه جداسازی محیط مخزن از ستون چاه است. از ویژگی‌ های اصلی این لوله می‌ توان به مقاومت این لوله در برابر خوردگی‌ ها اشاره کرد. جنس لوله جدار چاه از فلزهایی با مقاومت بالا می ‌باشد زیرا قرار است این لوله‌ ها را در داخل چاه به کار ببرند. پس از آغاز حفاری به منظور جلوگیری از ریزش چاه، لوله جدار چاه به درون چاه وارد می‌شود.

 به گزارش هایپر صنعت فامکو، با توجه به اینکه قیمت لوله فولادی بدون درز بالاتر از لوله فولادی درزدار می باشد در نتیجه انتخاب این نوع از لوله برای جدار چاه مقرون به صرفه نمی باشد و اکثرا از لوله های فولادی درزمستقیم برای این کار استفاده می کنند.

هر چه ضخامت لوله جدار چاه بیشتر باشد استحکام آن بیشتر می شود و در نتیجه در مقابل عوامل خارجی همچون زمین لرزه و یا نشست زمین مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

روش تولید لوله جدار چاه فولادی

روش اول از طریق میان تهی کردن شمش توپر فلزی می باشد. در این روش لوله بدون هیچ گونه درزی تولید می شود. 

روش دوم با خمکاری و استوانه ای کردن ورق فولادی برش خورده در دستگاه و سپس جوشکاری درز دو ورق تولید می شود.

روش سوم توسط رول ورق فولادی و مارپیچی کردن آن در دستگاه و سپس جوشکاری به صورت اسپیرال می باشد.

مزایای لوله جدار چاه

استحکام بالا

ضد فرسایش

عمر مطلوب

جلوگیری از انسداد شیارها به علت وجود شیارهای V شکل لوله

جلوگیری از ورود سیالات خارجی غیرمرتبط

کاهش ماسه دهی دیواره چاه

ممانعت از ریزش چاه

جلوگیری از رشد باکتری

کنترل بخش های کم فشار و پرفشار چاه

جلوگیری از آشفته شدن جریان چاه

هایپر صنعت فامکو با بکارگیری زبده ترین کارشناسان، در زمینه لوله و پایپ شما را در انتخاب بهترین نوع لوله جدار چاه یاری می رساند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha