• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400021208094
  • خبرنگار : 71610

خاورشناس اسرائیلی: گزارش دیده‌بان حقوق بشر به مثابه بمب است/ تضمینی برای حمایت دائم آمریکا نیست

خاورشناس اسرائیلی: گزارش دیده‌بان حقوق بشر به مثابه بمب است/ تضمینی برای حمایت دائم آمریکا نیست

سردبیر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی و خاورشناس اسرائیلی در سخنانی گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر علیه تل‌آویو را به منزله بمبی برای این رژیم خواند.

به گزارش ایسنا، "جاکی خوجی"، سردبیر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی و خاورشناس اسرائیلی با انتشار یادداشتی در روزنامه عبری زبان معاریو نوشت که دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارش اخیر خود درباره سیاست آپارتاید و سرکوب این رژیم علیه فلسطینی‌ها بمبی را در مقابل درهای رژیم اشغالگر قرار داد.

وی گفت: گزارش این سازمان بین‌المللی که اسرائیل را به اجرای سیاست آپارتاید در قبال فلسطینی‌ها متهم کرد، باعث می‌شود که ما تصور کنیم همه دنیا علیه ما هستند.

خوجی در ادامه آورده است: سیاستمداران اسرائیلی با نوع جدیدی از نبرد روبرو هستند که نشانگر افزایش ادعاها درباره اجرای سیاست آپارتاید علیه فلسطینی‌ها است، این بدان معناست که اسرائیل درگیر تصویری است که توسط چنین سازمان‌های بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر تبلیغ می‌شود.

وی ادامه داد: طی این سالها، پیام‌های این سازمان‌ها بیشتر در میان مخاطبان غربی جا افتاده است، بنابراین این گزارش‌ها باید به عنوان یک هشدار واقعی تلقی شوند و در جهانی که با تغییر همراه است اتحادیه اروپا همیشه در کنار اسرائیل نخواهد بود و هیچ تضمینی وجود ندارد که کاخ سفید همیشه تصمیماتی را که به اسرائیل آسیب می‌رساند را وتو خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: پای ادعاهای مربوط به آپارتاید اسرائیل ممکن است تحت شرایط سیاسی به میز دولت‌های غربی باز شود و اسرائیل پیش از آنکه تصورش را کند خود را در قلب تحریم خواهد دید. این گزارش زمانی منتشر شده است که بمب دیگری در مقابل تل‌آویو قرار دارد و دادگاه جنایی لاهه به دادستان اجازه داده تحقیقات علیه اسرائیل را آغاز کند و این تحقیقات ممکن است به زودی برای نخستین بار آغاز شود.

خوجی همچنین تصریح کرد: این اوج کار دیپلماتیک آغاز شده توسط فلسطینی‌ها خواهد بود، چراکه آنها پرونده‌های گسترده‌ای را درباره سه اتهام مختلف ارائه داده‌اند. تنها کافی است که اسرائیلی‌ها در قفس اتهام قرار بگیرند در چنین شرایطی وزرا و ژنرال‌های اسرائیلی ترجیح می‌دهند که از بیم صدور دستور بازداشت علیه آنها از کانون توجهات دور باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha