• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022014109
  • خبرنگار : 71145

مقاومت فلسطین تهدیدش را عملی کرد

شلیک موشک‌های مقاومت به قدس، تل آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین

شلیک موشک‌های مقاومت به قدس، تل آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین

همزمان با پایان ضرب‌الاجل تعیین شده‌ گردان‌های عزالدین قسام، مقاومت فلسطین به وعده خود عمل کرده و دست به حملات موشکی زد. چند شهر اراضی اشغالی از جمله تل آویو و عسقلان هدف حملات راکتی قرار گرفتند. در پی آن آژیرهای خطر در شهر قدس به صدا درآمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، گردان های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی مسؤولیت حملات راکتی و موشکی به چند شهر اسرائیل را برعهده گرفت. 

این گروه افزود، "راس ساعت ۹ به وقت بها" با موجی از راکت ها و موشک بدر ۳ عسقلان و تل آویو را هدف گرفت.

این گردان همچنین تصریح کرد، جیپی که امروز هدف گرفت متعلق به فرماندهی دشمن بوده و در این حمله هیئت نظامی دشمن به ریاست مسؤول واحد اطلاعاتی تیپ غزه هدف قرار گرفت.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام هم در تهدید شدید اللحن جدید گفت: اگر تا دو ساعت دیگر محاصره معتکفین مسجد الاقصی خاتمه نیابد پاسخ  ما در راه خواهد بود.

وی قبل تر گفته بود: این گردان‌ها در پاسخ به تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و ظلمش به مردم محله الشیخ جراح و مسجد الاقصی وعده خود را عملیاتی کرد و دست به حملات موشکی به سمت قدس اشغالی زد.

این سخنگو اعلام کرد: این پیامی به دشمن است که خوب بفهمد. اگر برگردید برمی‌گردیم و اگر تجاوزات را افزایش دهید ما نیز به حملات می‌افزاییم. 

بعد از حمله موشکی به قدس اشغالی جلسه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) لغو شد و اعضای آن به پناهگاه منتقل شدند.

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی نیز تاکید کرد: پاسخ ما به اشغالگری و تجاوزات اسرائیل با مجموعه حملات موشکی متعدد آغاز شده است. آغاز پاسخ به حملهات و جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کنیم.

همچنین گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی امروز، دوشنبه مسؤولیت هدف‌گیری جیپ نظامی رژیم صهیونیستی در شرق غزه را با موشک بالدار برعهده گرفت.

این گردان‌ها اعلام کرد، موشک مستقیما به این جیپ اصابت کرد.

رسانه‌های اسرائیلی قبل‌تر گزارش داده بودند که یک جیپ نظامی مورد هدف قرار گرفته و دچار حریق شده است. این حمله در نزدیکی ایست بازرسی گذرگاه بیت حانون "ایزر" در شمال غزه رخ داد.

همچنین گردان‌های القدس اعلام کرد، ۳۰ موشک را به سمت شهرک سدیروت شلیک کرده است.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: مقاومت توافق کرد قدس و مردم آن را حمایت کند و پیامش در میدان با آتش و باروت است.

این جنبش افزود: پاسخ ما با آتش و باروت است تا اشغالگران بفهمند زمانی که فرماندهی مقاومت گفت دشمن باید منتظر پاسخ در هر لحظه باشد می‌بایست دستش را از سر قدس برمی‌داشت و تروریسم خود در حق فلسطینی‌های قدس و نمازگزاران در مسجد الاقصی را پایان می‌داد.

در عین حال حملات موشکی به غلاف غزه، شهرک‌های اطراف غزه صورت گرفته است، آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمدند.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی کل ارتش این رژیم کاملا به حالت آماده باش درآمده است.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد، جوانانی در نزدیکی دیوار امنیتی در شرق استان رفح در جنوب غزه دست به تظاهرات زدند.

در این حین ارتش رژیم صهیونیستی به این حملات واکنش نشان داد و گفت: حملاتی از شمال غزه به اراضی اشغالی صورت گرفت و یک خودروی غیرنظامی در جنوب اسرائیل مورد هدف قرار گرفت و یک فرد در اثر شلیک موشک از غزه زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد: سامانه گنبد آهنین یک موشک شلیک شده به سمت قدس را رهگیری کرد. در حالی‌که شش موشک دیگر به مناطق باز اصابت کرد. آژیرها در اورشلیم (بیت‌المقدس) و اطراف آن به صدا درآمدند و صحبت از شلیک هفت موشک از غزه است که گنبد آهنین یکی از موشک‌ها را رهگیری کرد و بقیه به مناطق باز اصابت کردند.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند: فلسطینی‌ها بیش از ۴۰ موشک را غزه شلیک کردند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، موشک‌هایی به منطقه‌ای در قدس اصابت کردند.

همچنین مقامات اشغالگر تصمیم گرفتند روند آموزش را طی فردا سه‌شنبه در تمامی شهرک‌های اطراف غزه به حالت تعلیق درآورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha