• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1400032316626
  • خبرنگار : 71592

/تحلیل-آحارونوت/

نخست وزیر جدید اسرائیل باید از روز اول سخت کار کند

نخست وزیر جدید اسرائیل باید از روز اول سخت کار کند

با نزدیک شدن به ساعت آغاز جلسه کنست برای رای گیری بر سر دولت تغییر، یک تحلیلگر صهیونیستی در گزارشی نوشت، دولت جدید اسرائیل پس از تایید از سوی پارلمان زمان زیادی در اختیار ندارد و بلافاصله باید بررسی‌ها را درمورد انتقال پول قطر به نوار غزه، مذاکرات پیرامون تبادل اسرا با حماس، تدوین بودجه و تخلیه کانون‌های شهرک سازی در کرانه باختری و دیگر پرونده‌های داغ روی میز نخست وزیر شروع کند. لذا انتظار می‌رود نخست وزیر جدید بلافاصله پشت میز نشسته و از همان ابتدا تصمیمات تعیین کننده‌ای بگیرد.

به گزارش ایسنا، ایتمار آیخنر، تحلیلگر صهیونیستی در این گزارش در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: در هفته اول از دولت جدید خواسته می‌شود با راهپیمایی پرچم‌ها در مسجدالاقصی موافقت کرده و بعد رئیس جدید سرویس امنیت عمومی "شاباک" را انتخاب کند.

وی گفت، نفتالی بنت، نخست وزیر جدید در دولت ائتلافی اسرائیل پس از تحلیف وارد دفتر نخست وزیری خواهد شد تا یکی از پیچیده‌ترین دولت‌ها در جهان را اداره کند و اگر خودش را فریب دهد که صد روز استراحت خواهد داشت( روال معمولی که همه نخست وزیران اسرائیل پشت سر می‌گذارند)اشتباه می‌کند؛

بنت باید بلافاصله به قسمت عمیق آب بپرد و از همان لحظات نخست تصمیمات سرنوشت ساز و دراماتیکی و موثر  در زندگی اسرائیلی ها را بگیرد.

در دو روز اول نخست وزیری، بنت باید دوشادوش وزیر امنیت داخلی در مورد راهپیمایی شهرک نشینان در روز سه شنبه تصمیم بگیرد، گرچه دولت آمریکا اصلا از این سناریو خوشش نمی‌آید و پیام‌هایی را عمدتا از طریق بنی گانتس، وزیر جنگ که در دولت جدید هم ابقا می شود، فرستاده است مبنی بر اینکه در این زمان با راهپیمایی موافق نیست.

دولت جدید اسرائیل با پرونده‌های داغی روبرو است، یکی از این مسائل، موضوع دفتر نخست وزیر و امور شخصی اوست زیرا بنت گفته نمی‌خواهد به مقر رسمی نخست وزیری نقل مکان کند و می‌خواهد در منزل شخصی خود بماند اما اصلا مطمئن نیست که نهاد مسئول امنیتی به دلایلی چون امنیت، هزینه بالا و ناراحتی همسایه‌ها به او اجازه بدهد برای مدت طولانی در منزل خود اقامت داشته باشد.

بنت در دفتر نخست وزیری که از بحران سازمانی و اداری بسیار شدیدی رنج می برد فلج خواهد شد، زیرا نمایندگان موقت همه مناصب مهم را اشغال کرده‌اند و هیچ پستی متصدی دائم ندارد.

دولت جدید باید در مورد سفیر جدید اسرائیل در آمریکا یا ابقای گلعاد آردن، سفیر اسرائیل در این سازمان و آمریکا هم تصمیم‌گیری کند و یکی از احتمالات این است که بنت، آردن را در سازمان ملل ابقا کرده و سفیر جداگانه‌ای برای آمریکا انتخاب کند.

در مورد آمریکا هم بنت باید فورا یک نشست با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ترتیب دهد و در مورد مسائل حساسی از جمله برجام، مساله فلسطین، شهرک ها با او هماهنگ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha