• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400032417145
  • خبرنگار : 71516

واکنش گروه‌های فلسطینی به تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی

واکنش گروه‌های فلسطینی به تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی

گروه‌های فلسطینی به تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی و پایان ۱۲ سال نخست وزیری بنیامین نتانیاهو واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، سامی ابوزهری، از رهبران حماس گفت که این جنبش روی تغییر در دولت‌های رژیم صهیونیستی حسابی باز نمی‌کند؛ چراکه تمام دولت‌های این رژیم در سیاست قتل و مصادره حقوق فلسطینی‌ها موضع واحدی دارند.

وی گفت: سقوط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل یکی از پیامدهای پیروزی مقاومت در جنگ شمشیر قدس است.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس درباره تهدیدات نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی گفت: مقاومت فلسطین که به اراده استوار مردم وابسته است برای شکست هر دولت اسرائیلی که مردم ما و حقوق مشروعش را هدف قرار می‌دهد، کافی است.

وی گفت: تهدیدات رژیم اشغالگر و رهبرانش مردم فلسطین را نمی‌ترساند. مقاومت ما قادر به حمایت از مردم و دفاع از آن است. رهبران اسرائیلی در مقابل پایداری مردم و مقاومت ما سقوط کردند.

فوزی برهوم، دیگر سخنگوی حماس نیز گفت: تکرار روند انتخابات اسرائیل دلیلی بر عمیق بحران سیاسی همزمان با بحران امنیتی و نظامی است که نتیجه قدرت و تأثیر مقاومت فلسطین و پایداری مردم است. دولت اسرائیل به شکلی که باشد ماهیت تعامل ما را با آن به عنوان یک رژیم اشغالگر که باید با آن مقاومت کرد، تغییر نخواهد داد.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی هم گفت: یک نظام امنیتی بر اسرائیل حاکم است که از تروریسم و تجاوز به مردم فلسطین دست نمی‌کشد. ما بر تغییر دولت‌های رژیم صهیونیستی حساب باز نمی‌کنیم.

وی گفت: کاملا واضح است که دولت جدید اسرائیل کار خود را با تجاوز به قدس و ساکنان آن در روز سه شنبه در راهپیمایی پرچم‌ها آغاز خواهد کرد. ما خواهان بسیج عمومی برای مقابله با این مسئله و ممانعت از لطمه زدن به مقدسات هستیم.

ولید العوض، عضو دفتر سیاسی سیاسی حزب مردمی فلسطین هم گفت: محورهای اصلی دولت نفتالی بنت-یائیر لاپید ادامه دولت نتانیاهو و ادامه اشغالگری، شهرک سازی و نژادپرستی است. این دولت روشی وحشیانه تر و افراطی تر را برای مهار اتهامات نتانیاهو در پیش خواهد گرفت. مقابله با چنین دولتی تنها با وحدت ملی فلسطین و پایان دودستگی ممکن است.

کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) یکشنبه به دولت بنت-لاپید رأی اعتماد داد و قرار است این دو به صورت نوبتی نخست وزیر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha