• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400033022897
  • خبرنگار : 71424

آزمون‌های حرکتی به برنامه سنجش سلامت نوآموزان اضافه شد

آزمون‌های حرکتی به برنامه سنجش سلامت نوآموزان اضافه شد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از افزوده شدن آزمونهای حرکتی به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است امسال در هر استان ۵۰۰ نفر را سنجش کنیم.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان با اشاره به افزوده شدن آزمون‌های حرکتی به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سال تحصیلی جاری گفت: افتخار جمهوری اسلامی است که قریب به ۲۷ سال طرح سنجش انجام می‌شود  و استمرار دارد.

وی افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در کل منطقه بی نظیر است و داده‌های بسیار دقیقی به دست می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری بین بخشی و بین سازمانی خوبی در این طرح شکل گرفته است گفت: سنجش سلامت با تولیت وزارت آموزش و پرورش و مشارکت وزارت بهداشت انجام می‌شود و نمونه خوبی برای همکاری و مشارکت بین بخشی است.

حمیدی با اشاره به اهمیت افزوده شدن آزمون های حرکتی به برنامه سنجش سلامت اظهار کرد: به دو دلیل خواستیم این اتفاق بیفتد. نخست اینکه توده بدنی دانش آموز سنجیده می‌شود و اطلاعات خوبی به دست می دهد. سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را شکل دادیم و باید بدانیم توانایی های حرکتی بچه‌ها چگونه است و در سه تا شش سالگی چه نواقصی وجود دارد و چه آموزش‌هایی باید داده شود.

وی ادامه داد: همچنین به ما کمک می کند که بدانیم در دبستان باید به چه مسائلی بپردازیم و باید در برنامه‌ها بگنجانیم. سواد خواندن و نوشتن با تلقین و ترغیب و تکرار انجام می‌شود و بعد از بازماندگی از تحصیل هم قابلیت جبران دارد، اما سواد حرکتی فقط با حرکت و تمرین محقق می شود و اگر انجام نشود خاصیت جبران پذیری‌اش کم می شود. نشانگان این آزمون‌ها به ما خواهد گفت چگونه در سن طلایی ابتدایی کاستی ها را جبران کنیم و در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در چه اموری بیشتر متمرکز شویم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که اگر چنین نشود فرد در تمام عمر خود برای فعالیت‌های روزمره زندگی هم با سختی روبه رو می شود و خودپنداره اش آسیب می‌بیند.

به گفته حمیدی، پیش بینی می‌شود امسال در هر استان ۵۰۰ نفر سنجش شوند این در حالیست که امسال پیمایش اولیه است و اگر لازم باشد سال‌های آینده گسترش می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha