• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400042820459
  • خبرنگار : 71647

تهیه کننده «زخم کاری»: می‌دانم برای کجا سریال می‌سازم

تهیه کننده «زخم کاری»: می‌دانم برای کجا سریال می‌سازم

محمدرضا تخت‌کشیان ـ تهیه‌کننده سریال «زخم کاری» ـ در جلسه ای با حضور نمایندگان صداوسیما درباره مشکل پیش آمده برای این سریال که به پخش نشدن قسمت جدید منجر شده است، تاکید کرد: ما وقتی با کارگزارهای محترم ساترا آشنا شدیم و همکاری کردیم که نیمی از سریال را ساخته بودیم و فیلمنامه کامل بود. من می‌دانم برای کجا فیلم می‌سازم و در نهایت باید از نهادی مانند ساترا یا ارشاد مجوز بگیرم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ساترا، اولین جلسه از سلسله جلسات نقد سریال‌ها در پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر با محوریت سریال «زخم کاری» با حضور وحید فرهمند قائم مقام رئیس ساترا، علی‌اصغر پورمحمدی، محمدرضا تخت‌کشیان تهیه‌کننده سریال «زخم کاری»، محمدحسین مهدویان کارگردان سریال «زخم کاری»، نماینده سازمان تولید فیلیمو و گروه‌های مردم‌نهاد حامی خانواده و منتقدان سینمایی و سریال‌ها برگزار شد.

در این جلسه حاضران درباره نحوه فعالیت‌ها برای رسیدن به فضایی سالم در حوزه محتوای سریال‌های پلتفرم‌های صوت و تصویر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. این جلسات در هفته‌های آینده با محوریت نقد و تحلیل سایر سریال‌ها  ادامه‌دار خواهند بود.

در ادامه بخشی از صحبت‌های وحید فرهمند، قائم مقام رئیس ساترا و محمدرضا تخت‌کشیان، تهیه‌کننده سریال «زخم کاری» در این جلسه رسانه ای شده است.

موضوع مهم برای هر نهاد تنظیم‌گری در نظر گرفتن منافع عمومی است

در بخشی از این نشست وحید فرهمند؛ قائم‌مقام رئیس ساترا با اشاره به فرآیند صدور مجوز در ساترا با توجه به پخش سریال «زخم کاری» گفت: بعد از گذشت هفت قسمت از سریال «زخم کاری» به نظر می‌رسد می‌توانیم یک ارزیابی اولیه از نوع مواجهه ساترا داشته باشیم؛ اینکه اصولا ساترا ورود دقیقی داشته، می‌توانسته است عملکرد بهتری داشته باشد، ورود سخت‌گیرانه‌ای داشته و تا همین‌ جای امر تیغ روی گلوی تامین‌کننده و تولیدکننده محتوا گذاشته است یا نه! در نظر داشته باشیم محوریت این جلسه ارزیابی بازخورد افکار عمومی نسبت به تولید سریال و بازخورد افکار عمومی و قشر نخبگانی نسبت به نوع تعامل و مواجهه ساترا با محتواست که آیا این مسیر باید بهبود پیدا کند و از حساسیت‌های خود بکاهد یا خیر!
او افزود: به هرحال موضوع مهم برای هر نهاد تنظیم‌گری، در نظر گرفتن منافع عمومی است. آنچه برای ساترا ملاک خواهد بود توقع جامعه از ساترا به عنوان یک نهاد تنظیم‌گر است که در قبال رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و به طور خاص تولیدکنندگان محتوا بایستی از خود یک کنش نشان دهد.
فرهمند گفت: ما جلسات متعددی را با دوستان تهیه‌کننده و رسانه داشته‌ایم که بحث‌های تخصصی و محتوایی، آنجا صورت می‌گیرند؛ آنچه برای ما موضوعیت دارد بررسی کلیات موضوع است؛ از آنجا که سریال هنوز درحال پخش است، به طور حتم معذوریت‌هایی برای ورود به مقوله پخش آن وجود دارد.


نسبت به کار خود همواره متعهد هستم

محمدرضا تخت‌کشیان؛ تهیه‌کننده سریال «زخم کاری» نیز در ادامه جلسه گفت: وجود نظرات موافق و مخالف می‌تواند به بهتر شدن کیفیت آثار کمک کند. حتی در مواقعی که با برخی نظرات مخالف باشم می‌توانیم با هم بحث کنیم و به یک نتیجه درست برسیم. ما وقتی با کارگزارهای محترم ساترا آشنا شدیم و همکاری کردیم که نیمی از سریال را ساخته بودیم و فیلمنامه کامل بود. من می‌دانم برای کجا فیلم می‌سازم و در نهایت باید از نهادی مانند ساترا یا ارشاد مجوز بگیرم.
تهیه‌کننده سریال «زخم کاری» بیان کرد: من نسبت به کاری که قصد انجام آن را دارم همواره متعهد هستم؛ ۸ قسمت از سریال باقی مانده است و برای نقد دقیق‌تر باید اجازه دهیم تا کار به پایان برسد که ما با دریافت بازخوردها، از نظرات همه بهره‌مند و از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شویم. طبیعتا بعد از اتمام سریال عده‌ای از آن راضی هستند و برخی هم خوش‌شان نیامده است؛ از آقای فرهمند تشکر می‌کنم که با درنظر گرفتن دستورالعمل‌های ساترا در کنار حرف‌های ما، همراهی می کنند؛ قطعا میان دو طرف قرار گرفتن کاری سخت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۹ ۱۱:۵۲

سریال زخم کاری گرچه از لحاظ تهیه کنندگی و سرمایه گذاری در راستای انتخاب بازیگر ولوکیشن وهزینه جشن های انچنانی مناسب وتقریبا در حد وشان بیننده عمل کرده ودر مقابل هزینه ای که بیننده برای تماشای فیلم صرف خواهد کرد رعایت انصاف را نموده است ، ولی از لحاظ فیلم نامه در زخم کاری گویی شاهد عروسک هایی ادم نما هستیم ادمک هایی بی حس وبی شعور که فقط نفس میکشند وطبق خواست ونیاز نویسنده وسپس کارگردان به ایفای نقش خود می پردازند که هرگزنمی توان مشابه اینچنین شخصیت هایی در بیرون از این شکل وشمایل سریال در جامعه سراغ گرفت. تو گویی فیلم نامه تمام قواعد روانشناسی وشخصیت پردازی وجامعه شناسی را به یک حرکت قلم خط بطلان کشیده در هم پیچیده ودر ظرف زباله انداخته است وبی هیچ اعتنایی به تمام این قواعد انچه کرده که خود طلب می کرده . میثم گاهی به حدی باهوش وزیرک می شود که تمام رفتارهای پدر را زیر نظرونگاه تیزبین خود قرار می دهد وگاهی به حدی ساده که با جدی ترین اتفاقات مانند خوردن ماست وخیار تسلیم می شود وحتی در زمانی که پدرش در قسمت اخر سریال همچو یک " رمال " به او میگوید یا معامله میکند ویا بر نمیگردد میثم کاملا بی تفاوت پدرش را رها میکند تا پدرش برود وبمیرد بدون اینکه این بار او را تعقیب کند. گرچه بارها پدرش مالک به او نصیحت وهشدار داده بوده که از تعقیب او دست بردارد ولی شم پلیسی ودر واقع جاهلانه میثم این اجازه را به او نمیداد ولی چه شد حالا که نیاز به تعقیب وحمایت از پدر وجود داشت به راحتی تسلیم فرمان پدر شد؟ وباید پرسید کدام پسری در این شرایط بحرانی پدر را رها میکند . چرا میثم با این وسعت تیزبینی وهوش وعشق فرازمینی که با مائده از خود نشان میداد هرگز نسبت به عامل اصلی خودکشی مائده یعنی دروغ مادرش پیگیر نشد ؟ شخص مالک گاهی به حدی تیزبین وپر قدرت است که در یک صحنه دیدنی ان معامله عظیم کاملا خونسرد ومسلط وبسیار عالی رفتار میکند وگاهی فقط کتک می خورد وچون کودکی عقب مانده گریه میکند گاهی به حدی باور نکردنی رفتار واعمال دیگران را مدیریت میکند وپرونده سازی وتهدیدمیکند و حتی به راحتی روشن کردن سیگارش یک نفر را کشته وبه اتش میکشد وبدون هیچ بیمی از قانون در حضور دیگران به انجام این قتل به عنوان تهدید با افتخار وقدرت یاد میکند (گویی در یک مسابقه جهانی یک حریف قدرتمند را شکست داده است ) . وگاهی بی