• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400051611058
  • خبرنگار : 71244

واگذاری زمین به مددجویان کمیته امداد نیازمند توجه شورای شهر تهران

واگذاری زمین به مددجویان کمیته امداد نیازمند توجه شورای شهر تهران
عکس تزئینی است.

عضو شورای شهر تهران گفت: تامین زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد، از سوی شورای شهر جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

علی قائمی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه شهرداری تنها یک نهاد خدماتی نیست، افزود: شهرداری یک نهاد خدماتی-اجتماعی است که بعد اجتماعی در آن بسیار مهم و مورد توجه است.

وی با اشاره به شاخص های مورد نظر شورای شهر برای انتخاب شهردار پایتخت ادامه داد: محیط شهری، معابر، مسکن و حمل و نقل بخشی از نیازمندی‌های شهروندان را تشکیل می‌دهد اما فضای اجتماعی و روابط انسانی به ویژه توجه به اقشار محروم نباید در این دوره شهرداری مورد غفلت واقع شود.

عضو شورای شهر تهران، مدیریت جهادی را از ویژگی‌های اصلی شهردار آینده تهران دانست و اضافه کرد: در مدیریت جهادی کاهش فاصله طبقاتی و زیرساخت توسعه اجتماعی باید در کالبد شهری پیش‌بینی شود. این شیوه مدیریت شهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌ها را در پی خواهد داشت. 


قائمی با اشاره به اینکه سکاندار مدیریت شهری باید نگاه اجتماعی‌محور به مسائل داشته باشد، اظهار کرد: در شاخص‌های مورد توجه اعضای شورا این نکته به عنوان ویژگی لازم شهردار در نظر گرفته شده است و برنامه‌هایی هم که ارائه شده غالبا حول محور محرومیت‌زدایی است.


وی بر همکاری مدیریت شهری تهران با نهادهای حمایتی تاکید کرد و گفت: شهرداری می‌تواند با هم‌افزایی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در شناخت اقشار نیازمند و ارائه خدمات مطلوب به آنان مشارکت کند. از سوی دیگر همکاری کمیته امداد در تبیین پیوست فرهنگی و اجتماعی طرح‌های عمرانی  با هدف کاهش آسیب به نیازمندان و رشد و اعتلای آنان در شهر لازم و ضروری است.


عضو شورای شهر تهران گروه‌های جهادی را بخشی از شبکه اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد توصیف کرد و افزود: گروه‌های جهادی در همکاری با کمیته امداد توانسته‌اند برنامه‌های خوبی انجام دهند و شهرداری باید از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کند و با تمرکز بر تشکیلات گروه‌های جهادی که در دوره قبلی شهرداری ایجاد شده است، این ساختار تضعیف شده را دوباره پرورش دهد تا شهروندان به ویژه اقشار نیازمند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

قائمی با دعوت از گروه‌های جهادی برای همکاری با مدیریت شهری پایتخت، خاطرنشان کرد: همه سازمان‌های مردم‌نهاد پرانگیزه باید وارد شوند تا شاهد اثربخشی طرح‌های شهری باشیم.


وی بر ضرورت انجام سلسله اقدامات تسکینی در شهر تهران برای خانواده‌های نیازمند تاکید کرد و گفت: طرح جامع شهر تهران تعیین تکلیف جدی و چشم‌انداز آینده شهر است؛ همچنین پهنه‌بندی شهر در طرح‌های تفصیلی مورد توجه قرار گرفته است. باید ارائه خدمات در همان روستا و شهرهای کوچک انجام شود و با توسعه امکانات بهداشتی، آموزشی و نیازمندی‌های روزمره مانع مهاجرت آنان به حواشی تهران شویم.


عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت نوسازی بافت فرسوده شهر تهران، اضافه کرد: شهرداری در دوره پیشین برای نوسازی بافت فرسوده تخفیفات قابل توجه و حتی معافیت‌هایی برای اقشار محروم در نظر گرفته بود و این مشوق‌ها باید افزایش یابد.


قائمی تامین زمین را مهمترین مشکل در ساخت مسکن محرومان و مددجویان در شهرهای بزرگ و تهران دانست و اظهار کرد: کمیته امداد برای احداث مسکن مددجویان در روستاها و شهرهای کوچک با مشکل تامین زمین مواجه نیست، اما در کلانشهرها به ویژه در تهران تامین زمین برای ساخت مسکن مددجویان، نیازمند مطالعه و بررسی و کارشناسی است که در شورای شهر جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ بی‌شک اگر شهرداری چنین ظرفیتی داشته باشد شورای شهر با همکاری استانداری حتما از این پیشنهاد کمیته امداد استقبال خواهد کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha