• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400061410217
  • خبرنگار : 71657

بسته های تشویقی برای شهروندانی که فساد را افشا می‌کنند

بسته های تشویقی برای شهروندانی که فساد را افشا می‌کنند

نایب رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به امکانات سیستم جدید سامانه ۱۸۸۸ از بهبود سازو کار دریافت پیام های مردمی و ارائه بسته های تشویقی به شهروندان افشاکننده فساد خبر داد.

به گزارش ایسنا، موسوی در این باره اظهار داشت: سامانه ۱۸۸۸ از ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵ راه اندازی شده و دریافت کننده نقطه نظرات مردم در چهار قالب انتقاد، پیشنهاد ، شکایت و تقدیر و تشکر است. بازخورد و نقطه نظرات همه شهروندان تهرانی نسبت به خدمات شهرداری در این سامانه ثبت می‌شود. بخشی از موضوعات انتقادی و شکایتی در رابطه با عملکرد کارکنان و مدیران است که ساز و کار جداگانه ای برای آن در سامانه ۱۸۸۸ در نظر گرفته شده است.همچنین در راستای حفظ امنیت و حریم شهروندان این پیام ها به هیچ عنوان در اختیار نهادهای نظارت قرار نمی‌گیرد. ضمن اینکه شکایت یا انتقاد کارکنان از مدیران بالادستی نیز دریافت می شود و تا وصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

وی که در یک گفت‌وگویی تلویزیونی سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت حفظ حریم خصوصی و امنیت پیام های شهروندان گفت: بخش جدیدی که در این سامانه راه اندازی شده است در راستای حفظ امنیت پیام های شهروندان است. همچنین سیکل ویژه ای برای رسیدگی به این پیام ها در نرم افزار این سامانه طراحی شده است.این سیکل از نظر زمان و کیفیت پاسخگویی، به بهبود سیستم ما کمک می کند. همچنین ما ساز و کاری برای تقویت انگیزه افرادی که پیام هایی با مضمون افشاء فساد از جمله اختلاس، رشوه و سوء استفاده از مقام های دولتی ارسال می کنند طراحی کرده ایم. اگر اقدامات مفسده انگیز در نهادهای نظارتی اثبات شود ،مکانیزم های تشویقی برای فردی که این اقدامات را افشا کرده در نظر گرفته شده است. اگر این فرد از کارکنان شهرداری باشد ارتقاء درجه و اگر از شهروندان باشد از بسته های تشویقی مادی و معنوی بهره مند خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha