• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400061611989
  • خبرنگار : 71451

داستان یک جنایت تاریخی در تهران

داستان یک جنایت تاریخی در  تهران

نیمه شهریورماه سال ۱۳۶۱ بمبی در تهران منفجر شد که شدت انفجار آن به حدی بود که شیشه‌های ادارات و منازل اطراف آن تا شعاع چند صدمتر شکست و صدای آن تقریباً در تمام تهران شنیده شد.

به گزارش ایسنا،سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که در دهه ۶۰ مسئولین و سران نظام را هدف ترورهای خود قرار داده بود، جنایت دیگری نیز به نام خود ثبت کرد: قتل‌عام مردم بی‌گناه. در جای جای برگ‌های تاریخ ایران، نام مردان، زنان و کودکانی وجود دارد که بدون هیچگونه پیشینه سیاسی، قربانی ترورهای منافقین شده‌اند.

*ماجرای یک نفوذی و شهادت ۶۲ رزمنده همدانی

*این دختر سوژه ترور منافقین بود

نیمه شهریور سال ۱۳۶۱ یکی از روزهای خونین برای تهران است؛ چرا که در ساعت ۱۹/۲۰ دقیقه بعد از ظهر روز ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۶۱ ، هنگامی که خیابان خیام و اطراف آن مملو از جمعیتی بود که در ایستگاه‌های اتوبوس صف کشیده بودند، بمبی که در زیر یک پل این خیابان کار گذاشته شده بود، منفجر شد و ده‏ها نفر زنده زنده در آتش سوختند و ده‏ها نفر دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

شدت این انفجار به حدی بود که شیشه‌های ادارات و منازل اطراف آن تا شعاع چند صدمتر شکست و صدای آن تقریباً در تمام تهران شنیده شد.

در جریان این انفجار، یک اتوبوس دو طبقه نیز که در حال حرکت و مملو از جمعیت بود به آتش کشیده شد و تمام مسافران آن شهید و مجروح شدند. در محل انفجار بمب، گودالی به عمق یک و نیم متر و با وسعت ۲۵ متر مربع ایجاد شد.

*جنگ را با خاله‌بازی اشتباه گرفته بودند

*جیمز باندهای ایرانی در خدمت صدام

بدون شک سازمان منافقین که خود را «سازمان مجاهدین خلق» می‌نامد، بیشترین نقش را در عملیات‌های تروریستی در ایران داشته و شماری از برجسته‌ترین چهره‌های انقلاب را به شهادت رسانده است؛ سازمانی با گرایش مارکسیستی که پیش از انقلاب علیه رژیم شاه مبارزه می‌کرد اما پس از انقلاب از پذیرش نظام اسلامی و رهبری امام (ره) سر باز زد و گروهی که دم از «خلق» می‌زد، تبدیل به دشمن درجه اول خلق شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha