• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400062216444
  • خبرنگار : 71647

نگاهی به روزنامه های امروز جهان

ماداگاسکار مثل کارتون‌ها زیبا نیست!

ماداگاسکار مثل کارتون‌ها زیبا نیست!

روزنامه‌های امروز می‌گویند: ماداگاسکار آنطور که در کارتون ها زیبا نشان داده می‌شد نیست و اکنون فقیر و قحطی زده است!

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیکسوت، امروز دوشنبه - ۲۲ شهریور ماه- مطالب زیر را از میان صفحات روزنامه‌های مهم جهان برگزیده است:


تلخی‌های افغانستان


اکونومیست هفته نامه انگلیسی نوشت:
تلخی افغانستان بر سیاست آلمان سایه انداخته است. اما اکنون، زمانی نیست که آلمان به افغانستان فکر کند. نخست باید به انتخابات در راه خود بیاندیشد بعد به افغانستان و سیاست خارجی‌اش. دو دهه پیش بود که پارلمان آلمان؛ برای نخستین بار از سال ۱۹۴۵ جنگ جهانی، اجازه داد نیروهای نظامی آن کشور به کشورهای دیگر اعزام شوند. هدف آن هنگام آلمان در افغانستان بازسازی، انسانی و دیپلماسی بود که امروز پس از دو دهه آن هدف، به یک لطیفه می‌ماند. «آرمین لاشت » به احتمال صدراعظم آتی، دشواری‌های بسیار در سیاست خارجی در راه خواهد داشت.

ماداگاسکار، بر لبه قحطی


«سراسر راه، اشک ریزان»؛ این عنوان اکونومیست درباره ماداگاسکار است. سرزمینی، بر لبه قحطی در راه. در کارتون ها، ماداگاسکار سرزمینی، نشان داده می شود، با درختان سر به فلک کشیده، چهارمین جزیره بزرگ جنگلی، اما امروز حقیقت این است که ماداگاسکار فقیرترین کشور در جهان است. کم تر کسی در فرامرزهای ماداگاسکار می داند که این جا یک میلیون تن در گرسنگی اند و گریبان گیر با آن. به بهانه همه گیری ویروس کرونا، در این جا، اهالی رسانه‌ خارجی نیستند که حقایق را گزارش کنند.

همیشه جنگ
فایننشال تایمز، روزنامه انگلیسی می نویسد: چین از این که آمریکا، «چین تایپه» را با نامی دیگر بخواند، خشمگین خواهد شد. چین، سخت با مراوده آمریکا با «تایپه» مخالف است. تحلیل سیاسی می گوید: آمریکا، با این گرایش به «تایپه»، به خطر می زند.
و در نگاهی دیگر فایننشال تایمز می نویسد: میراث خونینی که از سوی آمریکا از یازده سپتامبر به‌جامانده این بود: جنگ برای همیشه. میراثی، که آمریکا را به کشوری نظامی برای درگیری در کشورهای دیگر تبدیل کرد.

اعتراض در فرانسه


لوفیگارو روزنامه فرانسه نوشت:
در فرانسه، به سبب محدودیت های اعمال شده برای همه گیری ویروس کووید ۱۹ هزاران تن، در اعتراض، به خیابان‌ها آمدند. بیش از یکصد و بیست و یک هزار تن، به صدور گذرنامه های سلامت، در فرانسه، اعتراض کردند. صدها هزار تن دیگر، برای اعتراض های در راه، به پاریس خواهند آمد. فرانسویان آن را اعتراض به برگه های سلامت می خوانند. تظاهرات خشونت آمیز با دخالت پلیس فرانسه، در هم شکسته شد.

در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم:
 

سلول‌های ایمنی ساز
پژوهش تازه آن چنان که روزنامه اسپانیایی ال پائیس می نویسد، نشان می‌دهد: سلول های موسوم به «تی» که ایمنی اند و مصون، شش ماه پس از ابتلای شخص به کرونا، زنده و فعال می مانند. این پژوهش می‌گوید: سلول‌های سفید خون، در چنین اشخاصی، در سطحی وسیع ترند. این یافته، حالا تکه دیگری از یک پازل را در شناخت عفونت‌های سارس کوو۲ ویروسی در پس پشت کووید ۱۹ پیش روی دانشمندان می گذارد. این نخستین بررسی سطح «تی سلول» شش ماه پس از ابتلای آدم ها به این عفونت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha