• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400072719654
  • خبرنگار : 71584

وزیر کشور عنوان کرد

لزوم افزایش طول درمان معتادان/جمع آوری معتادان متجاهر از سطح خیابان‌ها از سیاست های جدی دولت

لزوم افزایش طول درمان معتادان/جمع آوری معتادان متجاهر از سطح خیابان‌ها از سیاست های جدی دولت

وزیر کشور گفت: یکی از آسیبهای اجتماعی ما مربوط به معتادان متجاهر می‌شود و یکی از سیاستهای جدی، جمع آوری آنها از سطح خیابان است.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی ما مربوط به معتادان متجاهر می‌شود و یکی از سیاستهای جدی، جمع آوری آنها از سطح خیابان است و باید حتما انجام شود. در دولت جدید یک عزم جدی برای این کار وجود دارد. هم استانداریها و هم شهرداریها جزو تکلیفشان است و استانداری تهران و شهرداری تهران جزو برنامه های خود قرار دادند و کار را دنبال می‌کنند و امید است این مسئله حتما اتفاق بیفتد و باید اتفاق بیفتد و یک الزام است.

وی افزود: معتادان باید منتقل شوند، در جایی درمان شوند و با طول درمان مناسب که البته یک تا سه ماه پیش بینی شده که براساس بررسی‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کفایت نمی‌کند و باید طول درمان بیشتر شود که این درمان به طور جدی موثر شود و سپس نحوه بازگشت آنها به اجتماع است که نیاز به همکاری همه دستگاههای دولتی و غیردولتی است که آنهایی که درمان می‌شوند چگونه دوباره به اجتماع بازگردند و جلوی بازگشت آنها به این بلیه گرفته شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره خلاءهای قانونی اظهارکرد: قانون جدید تهیه شده و امید است این قانون با سرعت بیشتری جلو رود. خلاءهای قانونی در آن هم پیش بینی شده که حل شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: در کنار آن طرح تحولی را ستاد مبارزه با مواد مخدر آماده کرده که آن طرح تحول راهبردی هم باید دنبال شود. در کنار آن باید اختیارات لازم به ستاد مبارزه با مواد مخدر هم داده شود. چون ستاد مبارزه با مواد مخدر فرا قوه‌ای است و در نوع خود کم نظیر است. این ستاد باید از اختیارات کافی برخوردار باشد که بتوانند به موقع تصمیم‌گیری کنند. به نظر هم قانون هم طرح تحول و هم اختیارات لازم به ستاد مبارزه به مواد مخدر کمک خواهد کرد که مبارزه صریح‌تر و قوی‌تر و عمیق‌تر جلو رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از مسئولین کشورهای همسایه جان فشانی و کشفیات را نادیده گرفت و گفت که ایران در ترانزیت مواد مخدر دست دارد، گفت: هیچکس این را در دنیا تایید نمی‌کند و این آمارهای رسمی وجود دارد که ۹۰ درصد کشفیات در دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران اتفاق می افتد.

وی افزود: این ادعاها ادعاهای خوبی نیست. نه با حسن همجواری، می‌سازد و نه با همسایگی و نه با یک سیاست ورزی درست تطابق دارد. این یک نوع بحران آفرینی است که بیشتر ما نگران این هستیم که دستهای دیگری به دنبال بر هم زدن روابط کشورهای همسایه باشد که از این منظر میخواهد چنین کاری را شکل دهد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره استانداران گفت: استاندار باید از همه ابعاد بررسی شود و همه دستگاههای ذیربط بتوانند نظرات خود را بدهند که استاندار بتواند با قدرت عمل کند؛ لذا هیچ تأخیری در این ماجرا اتفاق نیفتاده و به طور طبیعی انجام می‌شود زیرا بعد از بررسی‌های اولیه و ایجاد تفاهمات لازم و گرفتن نظرات دستگاههای نظارتی و احراز صلاحیت که برای ما بسیار مهم است و باید به هیات دولت ارسال شود، روال طبیعی خود را طی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha